Kako do najmoćnijeg prodajnog alata - preporuke klijenta? - Minimax - internet knjigovodstveni i poslovni program (RS)

Kako do najmoćnijeg prodajnog alata – preporuke klijenta?

preporuke klijenta

Svaka firma pa i Vaša knjigovodstvena agencija, sigurni smo, nastao je iz sna, ljubavi i želje da pružite kvalitetnu uslugu, nekome pomognete i ponudite nešto novo, na neki drugačiji inovativniji način. Ta ideja je upravo ono što Vam pruža osećaj ispunjenosti, sreće, pokreće Vas i vuče napred u svakom trenutku! Međutim, u ozbiljnom poslovanju znamo da nije dovoljno samo voleti i verovati u ono što radite, jer to, nažalost, nije ono što će dalje razvijati Vaš biznis i prodavati Vaš proizvod. Ali ono što svakako jeste je zadovoljan klijent i njegove preporuke! Da bi Vaš biznis opstao i napredovao potrebni su Vam poslovi, kupci, klijenti, a Vaš uspeh meri se zadovoljstvom Vaših klijenata. U nastavku teksta predstavljamo Vam nekoliko saveta kako privući i zadržati zadovljnog klijenta.

Zadovoljan klijent je najbolja reklama

Koliko puta ste čuli čuvenu rečenicu “Zadovoljan klijent je najbolja reklama”? To zaista jeste tako!

Zadovoljstvo klijenta proističe iz kvaliteta usluge koju ste mu pružili, Vaše stručnosti i kompetencija. Međutim nekada ni to nije dovoljno da klijent bude u potpunosti zadovoljan i da opet poželi da posluje sa Vama. Ono što će ga zadržati i dati prednost Vašoj firmi u odnosu na konkurenciju je ta neka dodatna vrednost koju mu Vi možete pružiti a druge firme ne mogu.

Ako ste, na primer, vlasnik knjigovodstvene agencije, pored ljubaznosti koja je bitna za svaku poslovnu delatnost, Vašim klijentima će biti veoma bitna Vaša ažurnost i brzina kojom odgovarate na njihove potrebe. Svakog klijenta posmatrajte kao svog partnera, i vaše poverenje gradite na partnerskom odnosu. Interesujte se o njegovom poslu, saznajte čemu teži, koja mu je vizija i ciljevi. Pokušajte da shvatite na koji način razmišlja. Ono što takođe može biti Vaša prednost je edukacija. Postavite se u ulogu edukatora, komunicirajte sa Vašim klijentima na jasnom i jednostavnom jeziku i otklonite im svaku nedoumicu i nejasnoću koja se može javiti. Ukoliko nemate ideju zašto je to važno i na koji način možete edukovati Vaše klijente da biste zajedno postigli visok nivo saradnje, pročitajte i prethodni tekst na našem blogu.

Ovakav pristup, pored kvalitetne usluge i uspešno obavljenog posla, učvrstiće poverenje Vašeg klijenta i definitivno Vam dati mogućnost da dalje razvijate saradnju, ali i Vaše poslovanje tako što će Vas zadovoljan klijent preporučiti.

Investiranje u marketing je investicija u budućnost

Zanima Vas šta je ono što dalje možete da uradite kako bi se Vaš posao razvijao? Investirajte u marketing!

Iako mnoga preduzeća na samom startu na marketing gledaju kao na trošak, ulaganje u marketing predstavlja investiciju na dugoročnom nivou. Marketing je jedinstven i kreativan način na koji svojim klijentima, saradnicima i široj javnosti predstavljate Vaše preduzeće, Vašu ideju i viziju. Ne samo da će Vam marketing omogućiti da privučete nove klijente stvaranjem dobrih odnosa i komunikacije, već će Vam pomoći i da zadržite postojeće klijente i saradnike. Sa razvojem Interneta i digitalnih medija najveći deo marketing napora i aktivnosti svodi se upravo na digitalni marketing, sa naglaskom na društvene mreže koje nam omogućavaju momentalnu dvosmernu komunikaciju koja nije moguća putem drugih kanala komunikacije. U ovom smislu, društvene mreže mogu imati takođe važnu ulogu u dolaženju do preporuka.

facebook social

Društvene mreže, i vaše aktivnosti na njima omogućavaju Vam da izgradite dublje odnose sa Vašim klijentima kao i da podelite informacije i savete koji će izgraditi Vaš autoritet i definisati Vas kao lidera u datoj oblasti. Vaši pratioci reakcijom na sadržaj koji delite, posebno komentarima utiču na Vašu online poziciju, a posebno utiču na utisak koji će svaki posetilac, pa i budući klijent steći o Vama. Na samim mrežama, uzmimo na primer Facebook, postoji opcija ocenjivanja i ostavljanja komentara u svrhu preporuke, tako da i na taj način možete doći do same preporuke. Izuzetno je važno da reagujete na preporuke i komentare, bili oni pozitivni ili negativni jer na taj način stvarate utisak firme koja vodi računa o svojim klijentima, ali i svom imidžu.

Optimizujte Vaš veb sajt, pišite blog. Blogovi su sjajan način da iskažete svoju stručnost, znanje i iskustvo. Pisanjem tekstova na stručne teme Vi ste u mogućnosti da preneste informaciju, savet i znanje onima kojima će to biti korisno, što će uticati na to da Vi i Vaša firma steknete reputaciju eksperta u datoj oblasti. Istaknite preporuke Vaših zadovoljnih klijenata za naslovnoj stranici sajta. Kada birate preporuke imajte na umu da bi bilo dobro da to budu tipčni predstavnici Vaših ciljnih grupa, kako bi Vaši potencijalni klijenti sa njima lakše mogli da se poistovete.

I na kraju, kako biste imali šta da pokažete, ne zaboravite da tražite preporuke od Vaših zadovoljnih klijenata.

Dobra preporuka – uspešan biznis

Kao što cvet ne živi dugo ako mu ne poklanjate pažnju tako neće ni Vaš biznis. Napredak zahteva ulaganje, trud i stalno traženje novih načina da odgovorite na rastuće potrebe Vaših klijenata. Svoj uspeh izgradite na zadovoljstvu Vaših klijenata i sigurni smo da ćete supeti da ostvarite sve Vaše ciljeve!

Na kraju ove godine, želimo Vam da u novoj 2018. Vaše poslovanje zasnivate na dobrim preporukama i da ih bude što više! Srećne praznike želi Vam Minimax tim!

Povezane vesti