Uspešna komunikacija - kada knjigovođe i klijenti pričaju istim jezikom - Minimax - internet knjigovodstveni i poslovni program (RS)

Uspešna komunikacija – kada knjigovođe i klijenti pričaju istim jezikom

sastanak knjigovođe i klijenta

Uspešna komunikacija u poslovnom svetu izjednačava sa efikasnom komunikacijom, što znači da ona mora biti usmerena ka cilju koji želimo da postignemo u komunikaciji, sa jasnom porukom i vođena vrednostima firme. Iako je komunikacija prirodna stvar, upuštanjem u poslovne odnose shvatamo da imamo još mnogo i konstantno da učimo. Ovom prilikom želimo da skrenemo pažnju na to koliko je važna jasna i efikasna komunikacija između knjigovođe i klijenta – Vas. Iako na prvi pogled ne deluje kao presudna stvar, efikasna komunikacija utiče na uspeh vašeg biznisa, na zadovoljstvo obe strane i kvalitet saradnje, ali i Vašeg poslovanja.

Izbor knjigovođe

Sećate li se onog dana kada je konačno Vaš dugo željeni san o biznisu postao realnost i osećaja koji Vas je tada obuzeo? Sreća, uzbuđenje ali i strah kao i čuveno pitanje “A šta sada”?

Osnivanjem firme pobrinuli ste se za pravni aspekt poslovanja ali se sada javljaju nova pitanja i zadaci iz sfere knjigovodstva, da nam još malo zakomplikuju ovaj već komplikovan proces. Pitate se “Ima li kraja”?! Ovo je trenutak u kome shvatate da više ne možete sami da se borite sa papirologijom i propisima i odlučujete da potražite pomoć knjigovođe. Ovo je trenutak u kome birate partnera koji će pratiti Vaš razvojni put i usmeravati Vas kako biste u što manjoj meri odstupali od svog poslovnog cilja, cilja zbog kojeg je Vaša firma prvenstveno i osnovana. Knjigovođa je “majka” Vašeg biznisa, neko će Vas voditi kroz poslovni svet i neko uz koga ćete Vi i Vaš biznis sazrevati. Knjigovođa je Vaš poslovni savetnik i osoba od poverenja, zbog toga je veoma bitno da se jasno razumete i da Vam se očekivanja poklope.

Pored svih onih aspekata koje ćete svakako uzeti u obzir – od cene usluge, preporuka, do specijalnosti knjigovodstvene agencije, jedna od bitnijih stvari jeste da procenite već u prvom kontaktu da li ćete se dobro razumeti sa Vašim budućim knjigovođom.

Efikasna komunikacija – preduslov dobre saradnje

 

Vraćamo se na početak naše priče o važnosti efikasne komunikacije. Kako bi Vaša saradnja sa knjigovođom opravdala očekivanja obe strane neophodno je da se dobro razumete, da govorite istim jezikom kao i da svaka strana razume koji su njeni zadaci i obaveze. Zajedničkom saradnjom obe strane postižemo da u svakom trenutku, svi učesnici ove “poslovne igre”, imaju jasnu sliku o obavezama, dužnostima, ali i zajedničkim ciljevima.

Evo i par saveta koji Vam mogu pomoći da donesete pametnu odluku kada je izbor knjigovođe u pitanju, ali i da komunicirate na pravi način:

1. Jasan i jednostavan jezik

Započinjanje samostalnog posla ogroman je korak i s obzirom da ste tek uplovili u svet biznisa susretaćete se sa mnoštvom nepoznatih termina, pojmova i izraza. Veoma je bitno da jasno razumete instrukcije koje Vam daje Vaš knjigovođa a kako bi to bilo moguće neophodno je da on govori jednostavnim i Vama razumljivim jezikom. S obzirom na učestalost i intenzitet komunikacije koja će se među vama odvijati, knjigovođa mora da bude strpljiva osoba sa kojom se lako komunicira i koja sa jasnoćom može da Vam pojasni svaki nepoznati termin ili neodumicu koja se može javiti.

2. Konkretizujte pitanje

Veoma jednostavo – na konkretno pitanje dobićete konkretan odgovor. Na primer, ukoliko ste preduzetnik i odlučili ste da otvorite agenciju koja će se paušalno oporezivati, najčešće ne bude jasno kada i kako plaćate porez i šta on obuhvata.
Odgovor na pitanje poput “Da li treba da platim porez na kraju godine?” Vaš knjigovođa treba da da odgovor koji ćete razumeti i da Vam na jasan i jednostavan način da objasni koje su Vaše obaveze i od čega zavise. U ovom konkretnom slučaju porez plaćate u okviru mesečne obaveze, dok na kraju godine, kada se donose konačna rešenja o porezu za svaku delatnost za tekuću godinu, može da se desi da imate neko dugovanje prema Poreskoj upravi i samo tu razliku možete i morate platiti. Takođe, može da se desi da ste u pretplati.

3. Budite ažurni

U Vašem interesu je da u svakom trenutku imate uvid u tačno knjigovodstveno stanje, a kako bi to bilo omogućeno neophodno je da budete ažurni u dostavljanju dokumentacije. Samo na osnovu adekvatno proknjižene dokumentacije možete saznati koliko neki kupac Vama duguje ili koliko Vi dugujete nekom od dobavljača. S obzirom da će se komunikacija ove vrste odvijati na svakodnevnom nivou, povezanost sa Vašim knjigovođom moguće je održati pomoću računovodstvenih programa, poput Minimax-a, koji Vam omogućava da na veoma jednostavan način unosite fakture i ostalu relevantnu dokumentaciju.

4. Učite!

U ranijim tekstovima napomenuli smo koliko je važno da je komunikacija i saradja između knjigovođe i klijenta povezana. Angažovanje knjigovodstvene agencije ne znači da ste se u potpunosti rešili ovog dela posla, već je neophodno da jedan deo obavljate i Vi sami. Kako bi komunikacija koja će se odvijati između vas bila efikasna, ona mora da bude dvosmerna, a iz ovog odnosa obe strane moraju da uče. Kao što će knjigovođa uraditi sve da sazna i nauči što više o delatnosti u kojoj Vaša firma posluje, tako je potrebno da i Vi uložite dodatne napore kako biste savladili osnove o finansijskom poslovanju, administraciji, poreskom sistemu itd.

Ulaganje u komunikaciju je trud koji se isplati

Svaki početak je težak, pogotovo poslovni. Teško je i održati dobro poslovanje, odoleti svim iskušenjima. Na tom putu pomoći će Vam upravo ljudi koji Vas okružuju i sa kojima gradite Vaš biznis. Najlepši osećaj je kada znate da ste stvorili tim – ekipu koja deli zajedničku viziju, koja je posvećena istim ciljevima i zajedno ulaže napore da se ti ciljevi dostignu. Vaš knjigovođa svakako treba da bude deo vašem tima. Upravo zato, kaže se da su ljudi najvredniji kapital koji posedujete. To je Vaša snaga! A ulaganje u dobru komunikaciju je ulaganje u ljude. U nekim narednim tekstovima pričaćemo i o elementima dobre poslovne komunikacije i na koji način se ista vežba i razvija, pa Vas pozivamo da nas pratitie i podelite sa nama iskustva, ali i probleme na koje nailazite u Vašem poslovanju kada je efikasna komunikacija u pitanju! Budite slobodni i stavite komentar ispod teksta.

Povezane vesti