Poslovna inspiracija - Minimax - internet knjigovodstveni i poslovni program (RS)


Recimo da vaš biznis spada u preduzetničke forme poslovanja, pa ste jednu od odluka već doneli – registrujete preduzentičku radnju ili agenciju. Na samom početku postavlja se još jedno važno pitanje – da li želite budete paušalac ili takozvani knjigaš. Ovo je ključna odluka jer su njene posledice dugoročne, i zato je esencijalno raspitati se na vreme i detaljno o razlikama između ova dva načina poslovanja. Navodimo vam nekoliko najznačajnijih pitanja i odgovora koji će vam pomoći na tom putu.

Odnos firme, odnosno poslodavaca i zaposlenih je po toliko osnova kompleksan i suptilan da mu se svakako treba posvetiti sa posebnom pažnjom. Još kada se formalno zakomplikuje od strane zakonodavaca, na mukama se nađu svi akteri ove poslovne priče.

U poslovanju su se vreme i novac poistovetili, učinivši vreme dragocenim resursom, a efikasno upravljenje tim vremenom preko potrebnom veštinom u svakom poslovanju. Kao i svaka druga veština, efikasno upravljenje vremenom zahteva iskustvo, dobro poznavanje svojih mogućnosti i mogućnosti zaposlenih, ali je jednako važno znati i koji mitovi o upravljanju vremena mogu više vremena da vam oduzmu nego što vam uštede.

Svi koji imaju i vode svoj biznis su u jednom momentu imali problema sa naplatom svojih usluga ili proizvoda, i kad tad su morali da obave onaj neprijatni razgovor kada sa pravom traže naknadu za uložen trud, rad, i materijal. Nažalost, ovi razgovori se relativno često vode, toliko da se ljudi prijatno iznenade ako budu na vreme plaćeni, a avansno plaćanje je skoro iščezlo. Istraživanja su pokazala da manji biznisi čekaju u proseku 72 dana da naplate svoje usluge i proizvode, što znači da je problem naplate potražnje prilično rasprostranjen i učestao.

U današnje vreme smo okruženi knjigama o uspehu raznih ljudi u različitim branšama, i možemo pratiti ceo put do njihovog cilja. Saznali bismo sve o njihovim malim i velikim trijumfima, i videli kako su se izborili sa neuspesima i greškama. Međutim, dok zaista ne pokušate da razradite neku ideju, da okupite tim ljudi koji bi radio za vas, i da obezbedite svima potrebne resurse za rad i život, ne možete znati koliki izazov je osnivanje biznisa.

Iako su bajke poznate kao priče za decu, one su originalno bile namenjene drugoj publici. Naime, odrasli ljudi su bili ciljna grupa, što se može zaključiti po često okrutnim završecima bajki koji ne liče na one koje smo čitali kao deca. Retko kad je princeza našla svog princa, i neretko su glavni likovi morali da nauče teške lekcije sa ozbiljnim posledicama. Međutim, vremenom su i bajke smekšale. Počele su da se pričaju deci kako bi im na zabavan način, često uz pomoć životinjskog carstva, preneli neke osnovne životne lekcije.

Imate ideju za novi biznis. Napisali ste poslovni plan, i već imate na umu neke ljude koje biste mogli da zaposlite. Znate šta vam treba od opreme, i ko bi vam bio idealna ciljna grupa. Sve što vam je potrebno sada da biste podigli svoj startup na noge jeste inicijalni kapital.

Porodični posao je oduvek postojao. To je ipak bio prvi način poslovanja, jer je ranije roditeljima bilo prirodnije da veruju svojoj deci i da ih uče poslu kako bi ga preuzeli i još razvili, nego da zapošljavaju nekoga sa strane. Deca su nekada počinjala da pomažu roditeljima na poslu relativno rano, i kako su odrastali uz taj posao imali su sve veću odgovornost i sve više znanja i veština su usvojili.

Preduzetnik je reč koja je postala opšte mesto u kontekstu poslovanja, i svako ko sebe smatra preduzetnikom na neki svoj način promeni njeno originalno značenje. Kod nas se u očima države preduzetnikom smatra neko ko je osnovao i registrovao svoj posao, i ko je oporezovan na određen način. Međutim, ovo je samo jedan delić pojma preduzetnika. Poreklom iz francuskog jezika, reč preduzetnik označava osobu koja je preduzimljiva – neko ko ne čeka da mu se ukaže prilika za napredak, nego je aktivno traži, a ako može sam je i stvara.

Početak novog posla i pokretanje svoje firme je uzbudljivo, ali put do uspešnog posla je težak i zahtevan. Istina je da je pre svega potrebna ideja, međutim ona sama nikako nije dovoljna. Ključno je da budete dobro informisani, da imate pouzdane savetnike i izvore informacija, i da uvek znate ka čemu idete u poslovanju. Cilj ovog bloga je da vam na jednom mestu opišemo najbitnije komponente u svakom poslu, a pogotovo ako želite da osnujete start up.

U svakom slučaju mnogo kontraverzi. Posebno oni delovi Zakona koji se tiču socijalnih kategorija do kojih nam je, kao državi, najviše stalo – porodilja, podica sa decom i samohranih roditelja.
Kako je Zakon o finansijskoj podršci porodica sa decom počeo da se primenjuje od 01. Jula 2018. godine, tako je ponovo pokrenuta lavina komentara, tumačenja i reakcija različitih grupa i subjekata društva koje ovaj zakon pogađa.

paušal ili doo

Osnivanje nove firme je poduhvat koji zahteva pre svega puno strpljenja i detaljno istraživanje svih opcija koje su vam na raspolaganju. Da biste mogli da se opredelite za neki način poslovanja, bilo to otvaranje d.o.o. firme (društvo sa ograničenom odgovornošću) ili paušalstvo, morate prvo biti svesni toga kako bi vaša nova firma mogla da posluje. Drugim rečima, da li već imate sigurne i stabline ugovorene poslove, da li planirate da zaposlite radnike, da li želite da vodite knjige, i slično. Sledeći korak bi trebalo da bude upoznavanje sa osnovnim razlikama poslovanja d.o.o. firmi i paušalstva, jer ne odgovara svaki model poslovanja svakoj delatnosti, tržištu, i potrošačima.

odmor bez stresa

Planiranje odmora je ozbiljan poduhvat koji oduzima dosta vremena i zahteva pazljivo planiranje kako bi se na najbolji mogući način iskoristio. Zbog ovoga ima ljudi koji bi radije preskočili odmor, ili ga skratili na produženi vikend, kako bi što manje poremetili poslovnu rutinu, jer je povratak na posao nakon odmora jednako stresan kao i planiranje samog odmora. Nažalost, ne možemo predvideti sve što može poći po zlu kada odlazimo sa posla i vraćamo se nakon odmora, ali postoje koraci koje možemo pratiti kako bi se nivo stresa sveo na minimum, a početak svega je dobar plan.

Vreme za odmor ne postoji kada je samo-unapređenje u pitanju. Čak i kada smo na odmoru! Zbog toga smo želeli da sastavimo spisak knjiga koji će Vam omogućiti da radite na sebi, a da pri tom ipak uživate. Ovo leto je Vaša prilika da saznate šta neki od najblistavijih umova imaju da kažu i da uzmete te, novo naučene, lekcije i primenite ih kada se svi plivači napokon vrate sa svojih odmora.

mali biznismen na plaži

Kako unaprediti poslovanje kada je ceo svet na odmoru? Leto je, ipak, poznato kao godišnje doba kada većina poslova znatno usporava i koncentriše se na opstajanje, ne na unapređivanje. Međutim, jedini ograničavajući faktori kod korišćenja leta za unapređenje su Vaši volja i želja.

paušal račun

Da. Paušalce sasvim sigurno čekaju zakonske izmene. Međutim, kada će te izmene zapravo stupiti na snagu, to još nije sasvim jasno.

Ipak, ono što je jasno, jeste da su neke od ovih izmena preko potrebne i dugo očekivane. Pre nego što se udubimo u analizru predloženih izmena, bitno je da napomenemo da su to upravo samo predlozi, ne zvanično najavljene izmene. Govorimo, naravno, o predlozima izmena za paušalce koje je sastavila Nacionalna alijansa za lokalni i ekonomski razvoj (NALED).

multitasking knjigovođa

Da li ste znali da su golubovi bolji u multitaskingu od ljudi? Istraživanje sprovedeno na Ruhr Univerzitetu iz Bochuma pokazalo je da je golubovima lakše da se prebace sa jednog zadatka na drugi nego ljudima. Šta više, većina savremenih istraživanja pokazala je da ljudi u stvari nisu dobri u multitaskingu, već su samo uspešni u prelaženju s jednog na drugi zadatak izuzetno brzo. Ukoliko se ne nalazite u ovoj veoma maloj grupi, a sve su šanse da se ne nalazite, to nije kraj sveta. Mutlitasking, kao i većina drugih stvari u životu, je veština koja se može vežbati i usavršavati. U slučaju da niste zadovoljni trenutnim nivoom vašeg nindžitsua, mi smo tu da Vam pomognemo.

odlična preporuka

Kada je u pitanju marketing, ne postoji bolja reklama od klijenta koji je voljan da deli svoje utiske o Vašem preduzeću sa svojim prijateljima, porodicom, i poslovnim saradnicima. Čak 92% ljudi veruje da je najbolji indikator kvaliteta i pouzdanosti preporuka. Saznajte kako da od svakog vašeg klijenta ili kupca napravite ambasadora!

edukacija knjigovođe

Knjigovodstvo je jedna od profesija koja zahteva stalno usavršavanje i doučavanje. Nije moguće položiti poslednji ispit, diplomirati, i samo se prepustiti poslu. Svaki knjigovođa vrlo brzo sazna da je, za uspešnost u knjigovodstvu, potrebno pomno pratiti izmene zakona, procedura, i generalno trendova.
Neke od Vas sigurno zanima, odakle početi? Klik na članak i pročitajte.

U Novom Sadu, 15.06.2018. godine u hotelu Park održaće se druga Međunarodna stručna konferencija „Biznis na štiklama“, koja ima za cilj promociju i unapređenje ženskog preduzetništva.
SAOP d.o.o. i Minimax program su sponzori skupa, i sa zadovoljstvom Vas pozivamo da nam se priključite.