Kako koristiti društvene mreže za unapređenje poslovanja

Još niste uvereni u moć društvenih mreža? Da li se pitate kakve koristi vaša kompanija ima od njihovog korišćenja?

Više od 2 milijarde korisnika nalazi se u prostranstvu društvenih mreža, tako da je verovatnoća da su među njima i vaši klijenti prilično velika. Ove informacije čine društvene mreže ključnim i neizostavnim delom marketinške strategije vašeg brenda ili kompanije.

Ali iako biste do sada trebali biti na društvenim mrežama, lakše je reći nego učiniti. Upravo zato u nastavku pronađite na koje načine možete početi da koristite društvene mreže za unapređenje i razvoj svog poslovanja.

 

  1. Povećajte broj potencijalnih klijenata

Dobijanje ‘kvalitetnih’ potencijalnih klijenata prepreka je uspehu mnogih kompanija.

Prema izveštaju Social Media Examiner-a o industriji marketinga na društvenim mrežama, više od 65% malih preduzeća koristi društvene medije da poveća svoje potencijalne klijente. Međutim, najveća prednost korišćenja društvenih medija nije privlačenje potencijalnih klijenata, već mogućnost generisanja kvalitetnih potencijalnih klijenata kroz napredno ciljanje publike prilikom oglašavanja na društvenim medijima.

Da biste u tome uspeli, potreban vam je sadržaj koji je kompatibilan sa interesovanjima vaše ciljne grupe. Takođe, pored sadržaja, vodite računa i o vizuelnoj privlačnosti grafike koju objavljujete.

 

  1. Poboljšajte svoje rangiranje na pretraživačima

Koliko puta ste otišli ​​dalje od prve ili možda druge stranice rezultata kada ste tražili određeni sadržaj na pretraživačima?

Mi retko. Veoma retko. Zato bi cilj gotovo svake kompanije koja nudi proizvode ili usluge čiji korisnici koriste internet trebalo da se pojavi među prvim rezultatima pretrage na pretraživačima. Adekvatna upotreba društvenih mreža će svakako pomoći u tome.

Kako? Kako se vaša stopa deljenja sadržaja povećava na društvenim medijima, tako se povećava i autoritet domena vaše web stranice. Ovo dovodi do poboljšanog rangiranja vašeg sajta na pretraživačima.

 

Pored toga, mnogi će vas potrošači tražiti na društvenim medijima pre kupovine, čak i pre vaše web stranice.

Više poseta vašim profilima na društvenim mrežama će takođe poboljšati vaše šanse da se pojavite među sajtovima sa najvišim rangom.

 

  1. Povećajte saobraćaj na vašoj web lokaciji

Povećanje posećenosti web sajta direktno je povezano sa korišćenjem društvenih mreža.

Prema izveštaju Social Media Examiner-a, skoro 78% malih preduzeća koristi društvene medije posebno za povećanje saobraćaja na web lokaciji.

Nepravilna ili neadekvatna upotreba društvenih mreža dovešće do gubitka organski generisanog saobraćaja na web lokaciji. To znači da se saobraćaj na vašoj web lokaciji generiše od istog ograničenog broja ljudi koji vas prate na društvenim medijima.

 

Pitate se koji je najefikasniji način generisanja saobraćaja?

Prvo otvorite profil kompanije na svakoj relevantnoj društvenoj mreži. Zatim koristite te iste platforme za deljenje prilagođenog sadržaja. Sadržaj koji objavljujete na Facebook-u često nije isti sadržaj koji biste trebali objaviti na primer na Instagramu.

Efikasno prisustvo na društvenim medijima će podstaći vaše potencijalne klijente da preduzmu akciju koja će ih dovesti do vašeg toka prodaje, a zatim do stranice za odjavu.

Takođe, uverite se da publika koja gleda ili čita sadržaj koji postavite na web lokaciju preko dugmeta za deljenje može lako da deli na društvenim mrežama.

Redovnim objavljivanjem, deljenjem i promovisanjem sadržaja postaćete pouzdan, autoritativan izvor informacija. Pretraživači će vas tada prepoznati kao autoritet u određenoj niši, što će na kraju rezultirati generisanjem više saobraćaja na vašoj web lokaciji.

 

  1. Pratiti rad konkurencije

Društvene mreže su odličan način za praćenje aktivnosti vaših konkurenata.

Pored toga što vidite kako komuniciraju sa svojim kupcima i kakvu vrstu sadržaja dele, ovo je i odlična prilika da pronađete inspiraciju za sopstvenu aktivnost na društvenim mrežama i da analizirate „mesto“ na kome se nalazite u poređenju sa konkurencijom.

Pratite rad konkurenata, posebno ako je u pitanju neko ko ostvaruje bolje poslovne rezultate od vas samih. Međutim, uvek imajte na umu da kada crpite inspiraciju iz njih, čuvate svoj ‘sopstveni potpis’ i ne kopirate ih. Umesto toga, koristite njihove ideje kao inspiraciju da vam pomognu da generišete i primenite svoje.

 

  1. Izgradite poverenje kod kupaca ili korisnika

Društvene mreže su mnogo više od platforme za promociju i prodaju proizvoda ili usluga. Oni vam daju priliku da izgradite poverenje kod kupaca i učinite svoje kupce ili korisnike najboljim ambasadorima vašeg sopstvenog brenda.

 

Kako to postići?

Sav sadržaj koji objavljujete na svojim profilima društvenih mreža treba da bude autentičan, jedinstven, interaktivan i zanimljiv vašoj ciljnoj publici.

Jedan od načina da svoj sadržaj učinite što „ubedljivijim” jeste saradnja sa uticajnim ljudima, tzv. uticajne osobe kojima ćete poveriti da pregledaju i promovišu sopstvene proizvode ili usluge.

Njihove „priče” su stvarne, zanimljive i autentične. Kupcu je lako da veruje u njih i da se poveže sa njima, a to zapravo i nije čudno jer je preporuka od usta do usta oduvek bila najrelevantnija i najubedljivija, zar ne?

 

  1. Učinite svoj brend prepoznatljivim

Ljudi uvek radije kupuju od poznatih ili prepoznatljivih brendova nego onih koji to nisu. Za svako malo preduzeće, prepoznavanje brenda bi stoga trebalo da bude glavni cilj.

Tu ponovo dolazimo do društvenih mreža.

U poređenju sa tradicionalnim medijima, društveni mediji će doći do vaše ciljne publike na brži i personalizovaniji način. Osim toga, reklamiranjem sadržaja koji delite na društvenim mrežama možete postići da publika naleti na isti čak i kada to nije bilo planirano. Na taj način se podsvesno utiskujete u njihovo pamćenje.

Da bi vaš brend bio prepoznatljiv, uložite vreme u objavljivanje relevantnog sadržaja, naslovnih fotografija i slika na društvenim platformama, ali i u dizajniranje vizuelnih elemenata vašeg brenda. Dizajnirajte svoj logo strateški tako da ostavlja dubok utisak na podsvest potencijalnih klijenata.

Ne postavljajte svoj logotip na mesta koja odvlače pažnju od sadržaja koji delite i uvek budite kratki, koncizni, jednostavni i jasni u komunikaciji, baš kao Nike.

  1. Maksimalno povećajte konverzije

Promet na sajtu neće biti cilj nijednom malom ili srednjem preduzeću ako ne ostvaruje prihod.

Da bi posećenost web sajta povećala posećenost vaše kase, morate imati jak „poziv na akciju“ (CTA), odnosno poziv i motiv koji će potencijalne kupce navesti na kupovinu.

Da li ste primetili picerije koje podstiču kupce na svojoj Facebook stranici da naruče onlajn kako bi zaradili određene poene i dobili besplatnu picu? Takve picerije imaju dobar „CTA“.

I u ovom segmentu proučite praksu konkurencije i dizajnirajte zanimljiv i atraktivan „CTA“ koji će vaše potencijalne kupce pretvoriti u redovne kupce.

Pored snažnog „CTA“ kao dobrog generatora prodaje, preporučujemo povremeno organizovanje takmičenja, poklona ili promotivnih aktivnosti.

Sada kada ste bolje razumeli kako da koristite društvene mreže da unapredite svoje poslovanje, vreme je da (ako već niste) odaberete platforme (Facebook, LinkedIn, Tvitter, Snapchat, Tik-Tok, Instagram…) na kojima želite da se predstavite svojoj potencijalnoj publici, klijentima, korisnicima.

Samo zapamtite: vrsta sadržaja i strategije aktivnosti na društvenim mrežama koja je ‘radila’ za jednu kompaniju ne mora da znači da će se i za vas pokazati uspešnom. A kako ćete znati šta će za vas biti uspešno? Testirajte to. Učiti iz grešaka. Konstantno radite na poboljšanjima, kako proizvoda i usluga, tako i platforme na kojoj ih predstavljate. 😊

 

(Visited 408 times, 2 visits today)