Koliko vredi vaš zaposleni?

Koliko vredi vaš zaposleni

Jedna od najznačajnih stavki za svakog poslodavca, pogotovo kada je tek u procesu osnivanja sopstvenog biznisa, jeste dobar odabir zaposlenih sa kojima će moći da napreduje. Iako se ponekad čini da je izuzetno lako naći novog zaposlenog, budući da je stanje na tržištu neizvesno i da posao traži veliki broj ljudi, pokazalo se da je u praksi nešto drugačija situacija. Pored brojnih kriterijuma koje osoba koja stupa na određenu radnu poziciju mora da ispuni, važno je i da se ona uklapa sa vama po nekim vrednostima koje neguje i da imate neke zajedničke ciljeve. Pored toga, poslodavcu je uvek na umu i to koliko zarade će mu određeni zaposleni doneti, budući da je to najčešće i glavni razlog popunjavanja jednog radnog mesta. Zapošljavanje nove osobe često se može činiti kao ogroman trošak, pogotovo kada se u obzir uzmu ne samo njegova plata i porez i doprinosi koji se za njega plaćaju, već i vreme i resursi utrošeni u njegovu obuku i osposobljavanje za rad. Kada sve ovo stavite na papir, jasno je da će se javiti i pitanje koliko zapravo vredi vaš zaposleni i da li vam se isplati da ulazite u čitavu proceduru zapošljavanja nove osobe. Ipak, ukoliko napravite dobar izbor, vrednost koju će novi zaposleni doneti vašem biznisu, a koja ne mora da bude isključivo materijalna, opravdaće sva početna ulaganja koja ste imali.

Kako možete da prepoznate koliko vaš zaposleni zaista vredi?

Svima je jasno da se od svakog zaposlenog očekuje da firmi donese profit i da je to možda prvi i najveći pokazatelj da imate zaposlenog koji zaista doprinosi vašem biznisu. Ali čak i pored toga, postoje određene stvari koje pojedini zaposleni mogu uneti u poslovanje, a koje se mogu pokazati i kao daleko važnije za dugoročnu saradnju. Pre svega, u svakom timu je bitno imati osobu od poverenja, nekoga na koga znate da možete da se oslonite u svakom trenutku i ko vas neće izneveriti onda kada vam je najpotrebniji. Upravo ovo poverenje je možda i osnova svakog, pa i poslovnog, uspešnog odnosa. Zaposleni koji u svakom trenutku daje svoj maksimum da zadatak pred sobom izvrši najbolje moguće će sasvim sigurno biti od velike pomoći vašem timu, ali je takođe jako važno da to bude osoba koja je voljna da preuzme i odgovornost, ali i inicijativu. Neko ko je proaktivan i ko savesno obavlja svoj posao, dugoročno će vam doneti mnogo više koristi od kratkotrajnog finansijskog dobitka. Radnici koji imaju izraženu radnu etiku i koji se lako prilagođavaju svim novonastalim situacijama su prednost svakog preduzeća, a ukoliko je u pitanju osoba kojoj možete da verujete onda je to zaista odlična osnova za jednu lepu i dugotrajnu saradnju. Još jedna osobina koja odlikuje zaposlenog koji u velikoj meri povećava vrednost svoje firme je svakako njegova dobra organizacija, jer ćete tako moći da budete sigurni da će svaki zadatak biti izvršen na vreme, što je naravno jedna od glavnih stavki koju klijenti zahtevaju i što će vam doneti dalje preporuke i nove poslove.

Zašto je važno da cenite svoje zaposlene?

Koliko vredi vaš zaposleni

Pronaći dobrog saradnika je jedna od najtežih stvari kada vodite biznis, pa kada jednom uspete u tome veoma je bitno da ga i zadržite u vašoj firmi. Odlazak jednog zaposlenog iz firme i pronalazak novog često dovodi do stresnih situacija, nepredviđenih promena u organizaciji posla, dugog postupka njegovog pronalaženja, biranja i obučavanja, ali i do finansijskog gubitka. Kada jednom nađete dobrog saradnika onda je daleko veći trošak pronaći novu osobu koju ćete obučiti, koja će se dobro uklopiti u tim i u koju ćete moći da imate poverenja. Zato je jako važno da prepoznate vrednost vaših zaposlenih na vreme i da im pokažete da cenite ono što pružaju na svom radnom mestu. Upravo su vaši zaposleni ti koji će biti u kontaktu sa vašim klijentima i koji će biti zaduženi ne samo za zadovoljstvo klijenata već i za ostvarivanje većeg profita i celokupnog napredovanja vašeg biznisa. Pored toga, stabilan i uigran tim u kome vlada poverenje će uvek biti za korak ispred konkurencije i pružaće bolje rezultate. Svaki zaposleni koji ne oseća da je cenjen na svom radnom mestu i da je njegov trud primećen, vremenom će početi da traži novi posao i sasvim sigurno na kraju napustiti vašu firmu. Zbog toga je jako važno da budete svesni toga da su vaši zaposleni vaša najveća vrednost.

Kako da pokažete zaposlenima da ih cenite?

Većina ljudi smatra da je visoka plata presudan faktor koji doprinosi zadovoljstvu zaposlenih na radnom mestu, međutim, ona na motivaciju zaposlenih utiče samo u početku. Nakon nekog vremena, svakom zaposlenom će mnogo više značiti prepoznavanje njegovog truda i mogućnost napredovanja. Ljudi koji osećaju da su cenjeni uvek će pružiti svoj maksimum na poslu, te nemojte štedeti pohvale i lepe reči kada uspešno obave neki zadatak. Svaki zaposleni umeće da ceni priliku da se usavršava i napreduje na radnom mestu jer se na taj način povećava osećaj lične vrednosti i ostvarenosti na poslu. Pokažite im da imate poverenja u njih i prepustite im vođstvo i odgovornost u onim projektima za koje primetite da su im važni. Budite uvek iskreni jer je to jedini način da izgradite odnos pun poverenja. Za veliki broj zaposlenih ogroman problem predstavlja usklađivanje porodičnog života sa poslovnim obavezama, pa će im mnogo značiti da budete fleksibilni po pitanju radnog vremena, kao i da imate razumevanja kada je u pitanju njihovo slobodno vreme, jer celodnevna opterećenost poslom, čak i nakon radnog vremena, se može vrlo negativno odraziti na zadovoljstvo radnika i njegovu efikasnost. Budite tu da ih saslušate kada imaju neki problem i potrudite se da zajedno dođete do rešenja, jer će svaki zaposleni umeti da ceni poslodavca kome može da se obrati kada ne ide sve kako treba.

Utvrđivanje „vrednosti“ zaposlenog bitno je za vaše poslovanje pre svega da biste znali sa kim ćete dalje sarađivati, a sa kim ćete prekinuti saradnju, ali i zbog mnogih drugih razloga. Naime, tek kada uvidite koliko vam vrede ljudi koji rade za vas, moći ćete da razvijate detaljnije planove kada je u pitanju vaš posao, da donosite odluke o bonusima i nagradama, ali i o tome da li je neophodno uvesti neke promene u firmu i način poslovanja kako biste napredovali i proširili svoj biznis.

(Visited 940 times, 18 visits today)