IGOR VORGIĆ, „ULTRAPLANET“: „Razlika u poslovanju sa i bez Minimaxa je ogromna“

Igor Vorgić je punih dvadeset godina vlasnik firme „Ultraplanet“, specijalizovane za dizajn, tehnički razvoj, proizvodnju i instalaciju grafike velikih formata. Firma korisnicima pruža mogućnost da putem svetlećih reklama, grafika za brendiranje objekata, vozila i događaja, promotivnih proizvoda kao što su reklamne police i displeji, pultovi, poslovne i bezbednosne oznake, baneri, oglase i promovišu svoj proizvod ili uslugu. Činjenica da je sedište firme „Ultraplanet“ u Zrenjaninu, nije predstavljala prepreku za razvijanje mreže klijenata širom Srbije ali i u regionu, na prostoru nekadašnje Jugoslavije.

Ovim poslom počeo je da se bavi na trećoj godini fakulteta. Iz tada male radionice u garaži porodične kuće njegovih roditelja, razvila se uspešna firma sa 22 zaposlenih. Tokom razvoja, neprestano je trajala potraga za rešenjem koje bi obezbedilo bolju organizaciju, brže i efikasnije poslovanje.

– Kada pogledam unazad i prisetim se događaja koji su predstavljali prekretnice u razvoju, svakako moram da spomenem i uvođenje „Minimaxa“ kao poslovnog rešenja, koje smo sproveli u leto 2020. godine. Jedna od velikih grešaka na kojima sam sigurno izgubio neprocenljivo mnogo vremena, novca i strpljenja, jeste bilo upravljanje podacima jer tome u početku nisam pridavao značaja. Jednostavno, nisam se dovoljno bavio time. Kako je sistem rastao, tako je za mudro odlučivanje sve važnija bila kvalitetna analitika dotadašnjeg rada a mi to nismo imali, jer podaci koje smo „peške“ dobijali kombinacijom internih xls tabela i ograničenih podataka našeg knjigovodstva, nisu bili dovoljno precizni i pouzdani. Još 2016/17. godine mi je bilo jasno da kasnimo, i zato sam počeo da tražim adekvatno rešenje. Testirali smo više različitih rešenja domaćih i stranih softverskih kuća, ali su sva bila suviše komplikovana. Terminologija je bila previše okrenuta ka knjigovođama a ne običnim korisnicima pa je svuda postojala barijera u razumevanju funkcionisanja tih programa kod naših ljudi, dok sa druge strane konsultanti tih kuća nisu umeli da nas uvedu u upotrebu jer nisu mogli da nam približe terminologiju i procedure. Bilo je očigledno da imamo jaz između profesionalnih knjigovođa i korisnika kojima je ovo „usputni“ posao, što je stvaralo frustraciju kod naših ljudi te smo svako od testiranih rešenja na kraju platili a nikad nismo počeli sa operativnom primenom baš iz tog razloga, prepričava nam Igor Vorgić svoje iskustvo.

Programom „Minimax“ rešeni dugogodišnji problemi

„Minimax“ se za kratko vreme pokazao savršenim, celovitim rešenjem za dotadašnje probleme.

– A onda sam nekako saznao za Minimax, nastavlja Vorgić priču. – Već na „prvu loptu“ mi se svidela cloud platforma i koncept u kojem su svi podaci smešteni na serveru SAOP-a a ne kod nas, što mi je skinulo teret brige o bezbedosti informacija i podataka, a ujedno omogućilo pristup sa bilo koje lokacije u svakom trenutku. Uz to, interfejs je bio maksimalno jednostavan i za mene razumljiv, te sam odmah znao da ćemo ovo rešenje moći brzo da uvedemo. Tako je i bilo, zaista. Za manje od dva meseca smo sproveli obuku naših ljudi, ali i našeg eksternog knjigovodstva (Agencija MM Miki) koji su zbog nas takođe počeli da koriste „Minimax“, na čemu sam im posebno zahvalan. Počevši od 1. avgusta 2020. sve poslovne operacije smo u celosti prebacili na „Minimax“, a tri meseca nakon toga sam već postavljao sebi pitanje „kako smo mi uopšte ovo radili ranije?“.

Firma „Ultraplanet“ danas koristi program „Minimax“ za brojne potrebe – ulaz repromaterijala, knjiženje faktura repromaterijala, kreiranje radnih naloga, fakturisanje, proveru statusa ulaznih faktura, dospelih obaveza, analitičkih kartica, ali i za evidenciju službenih putovanja. 

Za to vreme, eksterno knjigovodstvo „Ultraplaneta“ obavlja kontrolu – knjiženje troškova, obračune zarada i PDV-a, takođe kroz „Minimax“. 

– Ni oni, a ni mi više ne koristimo nijedno drugo softversko rešenje za vođenje posla pa su podaci centralizovani i ažurni. U svakom trenutku, sa bilo koje lokacije, bukvalno svaki podatak mogu da pronađem i više ne moram da tražim informacije iz knjigovodstva, što i njima drastično olakšava rad, pojašnjava naš korisnik.

Stalno dostupna podrška „Minimax“ tima korisnicima pruža veliku sigurnost

– Ono što se meni posebno sviđa jeste činjenica da je ovo rešenje uvek 100% ažurno i u skladu sa zakonskim propisima i poslovnim trendovima. Elektronske fakture mi apsolutno nisu bauk i mi smo za ovu promenu spremni, jer ih već sada uveliko koristimo bez obzira što zakon još uvek nije obavezujući za sve privredne subjekte. Kao što se u svakoj sferi života dešava da nešto ne znate, dešava se i u „Minimaxu“, naravno. Međutim, ja ne moram nikoga da zovem, da čekam call-centre i operatere – dovoljno je da u samom programu pošaljem zahtev tehničkoj podršci i nemam dilemu da ću za sat-dva najkasnije imati pismeni odgovor i uputstvo kako da dođem do toga što mi je potrebno. Čak i ako neko ne vlada računarima, uvek postoji opcija povezivanja na daljinu i oni će podrška će vam bukvalno do detalja objasniti šta treba da radite. 

Igor Vorgić nema dilemu da li bi „Minimax“ preporučio drugim preduzetnicima.

– Definitivno, da! Pogotovo onima koji tek počinju i funkcionišu kao jedini zaposleni ili imaju svega par ljudi u timu. Zašto? Prvo, jer ćete sami sebe naučiti odmah da primenjujete procedure i da sve podatke držite na jednom mestu. Vrlo verovatno da će vam se tim širiti, broj saradnika i poslovnih partnera će rasti, obim poslovanja takođe, pa ćete punjenjem baze tokom vremena dobiti neprocenljivu vrednost kada treba da uradite neku analizu i, na primer, donesete poslovnu odluku o nekoj investiciji. Imajte na umu da je trošak korišćenja „Minimaxa“ na mesečnom nivou sa nekoliko licenci manji nego što potrošite novca na prosečnom ručku istog tog broja ljudi, a to je više nego prihvatljivo za vrednost koju dobijate, poručio je Vorgić na kraju razgovora.

 

 

(Visited 350 times, 1 visits today)