Mentalno zdravlje na radnom mestu

Mentalno zdravlje na radnom mestu

Mentalno zdravlje je, na sreću, tema o kojoj se danas sve više otvoreno govori i kojoj se sve ozbiljnije pristupa. Savremeni užurbani način života, u kom smo izloženi brojnim pritiscima, nosi sa sobom mnoge posledice koje ne treba shvatati olako. S obzirom na to da svako od nas na radnom mestu provodi najveći deo svog dana, sasvim je jasno zašto naš posao u velikoj meri utiče na celokupno stanje i funkcionisanje organizma. U želji da napredujemo što više i da pružimo što bolje rezultate, neretko ćemo se naći u situaciji da postignemo potpuno suprotan efekat i da zbog stresa koji nekad nametnemo sami sebi, a nekad je on direktna posledica posla kojim se bavimo, postanemo manje produktivni, pa čak i da vremenom sve više odsustvujemo sa posla. U kompleksnijim slučajevima ovakvo stanje može izazvati i daleko ozbiljnije zdravstvene, psihičke i fizičke probleme, pa je jako važno da se potrudimo da do njih ne dođe. Odabir dobrog psihoterapeuta je ključan za svaku osobu koja u nekom trenutku oseti da ne može više sama da se nosi sa pritiskom, ali postoje određene tehnike koje možete primeniti kako biste i sami sebi pomogli i učinili odlazak na posao daleko prijatnijim iskustvom.

Kako je sve online poslovanje uticalo na naše mentalno zdravlje?

Kada je počela pandemija virusa Covid 19 niko od nas nije mogao ni da pretpostavi na koje će sve načine ona uticati na naše mentalno zdravlje i promene u svakodnevnoj rutini. Pored neprestane brige za sopstveno zdravlje, ali i straha da slučajno ne zarazimo nekog, došlo je i do promena u načinu poslovanja. U jednom trenutku, svi oni koji su to ikako mogli prešli su na online poslovanje. Neki su, naviknuti na ovakav rad, s radošću dočekali vest da će sada raditi od kuće, ali je većina ipak morala da se bori sa potpuno novim sistemom rada i nešto drugačijom komunikacijom sa kolegama i saradnicima. Ovaj osećaj izolacije i nemogućnost pravog timskog rada i dogovaranja, barem onakvog na kakav smo navikli, kod mnogih ljudi je uzrokovao uznemirenost i anksioznost. Kada se tome dodaju kratki rokovi koji su, bez obzira na načine poslovanja, morali biti ispoštovani, ali i sve teža ekonomska situacija u kojoj su se mnoge firme našle, nije neočekivano što je naše mentalno zdravlje moralo da trpi.

Ipak, ovde su se od pomoći pokazali brojni programi koji su u velikoj meri olakšali online poslovanje i učinili ga, u nekim oblastima, čak i daleko efikasnijim i jednostavnijim. Minimax program za online poslovanje je oslobodio sve svoje korisnike prekomerne i nepotrebne upotrebe papirologije i olakšao im pristup svim neophodnim podacima, do kojih se sada može doći u samo par klikova putem programa ili telefonske aplikacije. Na ovaj način, ne samo što štedite vreme, već i ne gubite živce u traženju brojnih papira od kojih uvek zafali bar onaj čuveni jedan i ne čekate na sastanke sa svojim knjigovođom kako biste mogli da proverite svoje trenutno stanje. Rešavanje komplikovanih procedura koje su nekad zahtevale i vreme i posvećenost, sada se može ostvariti u samo par koraka, što će vas u velikoj meri sačuvati od brojnih stresnih situacija.

Šta možete sami da učinite?

Mentalno zdravlje na radnom mestu

Kako odlazak na posao ne bi bio noćna mora i kako biste izašli na kraj sa stresom koje nosi vaše radno mesto, jako je važno da se i sami potrudite i isprobate neke tehnike koje vam u ovim situacijama mogu biti od pomoći. Pre svega, jako je važno da radite u jednoj zdravoj sredini, što je nemoguće bez otvorene i iskrene komunikacije među zaposlenima. Iako se mnogi ne mogu pohvaliti ovakvom situacijom na radnom mestu, važno je da sve potencijalne konflikte koje imate prvo pokušate da rešite razgovorom. Potrudite se da bar nekoliko puta nedeljno, nakon posla, izdvojite vreme za neku fizičku aktivnost. Odaberite nešto u čemu najviše uživate kako biste motivisali sebe da budete istrajni, jer ćete sve više benefita primećivati što se duže budete bavili tom aktivnošću. Vodite računa o ishrani – svi smo mi skloni tome da zbog žurbe i nedostatka vremena pojedemo nešto iz pekare “s nogu”, ali dugoročno ovakva ishrana može imati značajne posledice po vaše mentalno zdravlje.

Potrudite se da unosite svakodnevno sveže namirnice koje su bogate neophodnim mineralima i vitaminima kako bi vaše telo pravilno funkcionisalo. Iako je sasvim jasno da je veliki deo vašeg dana posvećen upravo poslu, pronađite vremena da održavate kontakt sa ljudima koji su vam zaista važni. Ne mora to uvek biti višesatno ispijanje kafe – ponekad je čak i obična poruka dovoljna da održite odnos sa prijateljima koji uvek utiču pozitivno na vas. Iako svi mi želimo da posao obavimo najbolje što umemo, ne libite se da ponekad potražite pomoć. Niste dužni da znate sve u svakom trenutku i posmatrajte svaku prepreku kao priliku da naučite nešto novo. Ponekad vas kolega jednostavnim savetom može spasiti protraćenih sati razmišljanja i nerviranja u vezi sa rešavanjem nekog problema. Napravite pauzu kad god osetite da vam je to potrebno, jer će vam to pomoći da se fokusirate i da sagledate problem i iz drugog ugla. To vreme možete iskoristiti i za praktikovanje vežbi disanja koje mogu biti jako korisne ukoliko se upražnjavaju redovno. Pored svega ovoga, imajte uvek na umu da je dobar psihoterapeut zlata vredan i ne čekajte da dođete do tačke da ne možete više, već porazgovarajte sa njim čim primetite prve probleme, kako biste se rasteretili i dobili korisne smernice kako da se borite sa svakodnevnim stresom na radnom mestu.

(Visited 1.060 times, 6 visits today)