Poslovni odnosi opstaju kad ima poverenja

Poslovni odnosi opstaju kad ima poverenja

Jedan od najvećih faktora koji utiče na stepen uspešnosti biznisa je ništa drugo nego poverenje, kako sa klijentima, tako i na internom nivou sa samim zaposlenima. Bez poverenja nijedna sredina ne može da funkcioniše kao celina koja gradi zajedničke ciljeve. Kredibilitet u poslovnim odnosima se ne gradi preko noći, za njega je potrebno vreme i čitav niz malih i velikih dela koja pokazuju da ste vi osoba od reči sa kojom je zadovoljstvo deliti poslovne ciljeve i aktivnosti. Ipak, iako zahteva puno vremena i truda, ulaganje u razvoj poslovnih odnosa će vam se višestruko isplatiti, jer su upravo vaši klijenti i saradnici oni koji najbolje predstavljaju vaš biznis i način poslovanja. Kada jednom uspete da izgradite iskren i stabilan odnos sa vašim klijentima, možete biti sigurni da je pred vama duga i uspešna saradnja, jer poslovni odnosi zasnovani na poverenju uvek daju dobre rezultate.

Zbog čega je poverenje bitno za kreiranje uspešnih poslovnih odnosa?

Iako na prvi pogled možda ne deluje tako, poverenje, odnosno njegovo odsustvo, može u velikoj meri da utiče na vaš biznis i veze koje gradite sa svojim saradnicima i klijentima. Ukoliko ne izgradite poslovne odnose zasnovane na kredibilitetu, vrlo je moguće da će ubrzo doći do njihovog kolapsa, jer će se svaka odluka i postupak preispitivati. U poslovnom svetu ljudima ponekad nije lako da utvrde nečije motive, te se do poverenja dolazi izuzetno teško, pa je u njegovo stvaranje neophodno uložiti veliki trud i mnogo vremena. Ako uspete da izgradite poverenje, vrlo je moguće da će svaki član tima osećati daleko veću odgovornost na ličnom nivou, i da će samim tim biti mnogo više motivisan da doprinese zajedničkom radu i uspehu. Pored toga, dobri poslovni odnosi sa već postojećim klijentima samo će privući nove, jer svako želi da sarađuje sa osobom na koju može da se osloni. Takođe, kada su poslovni odnosi zasnovani na poverenju, svaku odluku će biti mnogo lakše i brže doneti, jer se neće dovoditi u pitanje razlozi i motivi, već će vaš klijent ili saradnik znati da vam je u cilju zajednički napredak i uspeh u poslovanju. Ukoliko i dođe do nekih spornih situacija, uz iskrenost i otvorenu komunikaciju ćete ih mnogo brže rešavati, a njihove posledice mnogo efikasnije sanirati. Poslovni partneri koji veruju jedni drugima će provesti daleko manje vremena u pokušavanju zaštite svojih interesa i posvetiti se sopstvenom, ali i zajedničkom napretku.

Kako izgraditi poverenje u poslovnim odnosima?

Poslovni odnosi opstaju kad ima poverenja

Pokušajte za početak da sa svojim klijentom pokrenete otvorenu diskusiju o svim ključnim problemima koji ga muče, a koji mogu biti vitalni za posao. Vrlo je bitno da uvek budete jasni i precizni kada razgovarate o poslu, kako se ne bi ostavilo prostora za bilo kakve sumnje i nedoumice, jer su jasna očekivanja od samog početka izuzetno važni temelji za razvoj poverenja. Precizno napravite plan aktivnosti i obaveza, kako bi sve osobe uključene u poslovni proces u svakom trenutku bile sigurne u to šta je njihov deo posla i šta se od njih očekuje. Pored toga što će ovo pomoći u izvršavanju svih zadataka na vreme, doprineće i osećaju opuštenosti u timu jer će svako moći da se organizuje i doprinese na najbolji mogući način. Kao i u svakom poslu, vrlo je verovatno da ćete ponekad prolaziti kroz teške trenutke i izazovne poslovne situacije, ali su to pravi momenti kada je potrebno da pokažete razumevanje i saosećajnost. Na ovaj način vaši klijenti i saradnici će znati da mogu da računaju na vas i u teškim vremenima i poslovnim krizama, a to je od ogromnog značaja za građenje dobrog poslovnog odnosa. Ukoliko neko od osoba uključenijh u poslovni odnos napravi neku grešku, pa makar to bili i vi, budite potpuno otvoreni po tom pitanju. Bilo kakvo prikrivanje i zataškavanje može nepovratno narušiti poverenje i posledično dovesti čak i do prekida saradnje, iako se situacija možda mogla rešiti iskrenim i otvorenim razgovorom. 

Ono što takođe nije ništa manje bitno je da se trudite da u svom poslu uvek budete profesionalni, kompetentni i da pratite sve promene u načinu poslovanja. Na ovaj način klijenti i saradnici neće osećati nikakvu potrebu da vas proveravaju ili da sumnjaju u delatnost koju za njih obavljate, već će vam sa punim poverenjem prepustiti da obavljate svoj deo posla. 

Posvećenost koju ulažete u svoj posao, ali i u poslovne odnose, će vam se svakako višestruko isplatiti, jer ne samo što ćete postizati dobre rezultate, već ćete i ostavljati utisak odgovorne i pouzdane osobe sa kojom svi vole da posluju. Imajte uvek na umu da koliko god da ste profesionalni u svom poslu, ljudi sa kojima sarađujete vole kada imaju neka pozitivna osećanja i asocijacije u vezi sa svojim saradnicima, pa se potrudite da sa njima ipak izgradite i neki odnos na ličnom nivou, jer je to odličan put ka boljem međusobnom razumevanju i saradnji. 

Poslovni odnosi opstaju kad ima poverenja

Dobra atmosfera na poslu i pozitivni odnosi među zaposlenima i klijentima ostavljaju jako dobar utisak, te će pomoći da postanete jedan od onih klijenata sa kojima svi vole da sarađuju. Pokažite svakom svom klijentu, ali i saradniku, koliko ga cenite i koliko je njegov doprinos i značaj bitan za vas. Neka uvek imaju na umu da vrednujete ono što rade i da ste zadovoljni zbog zajedničke saradnje. Uvek se držite dogovora i plana koji odredite sa vašim klijentima. Normalno je da ponekad dođe do nekih izmena i odstupanja, ali i u tim slučajevima reagujte na vreme i jasno se izjasnite o svim promenama koje je neophodno izvršiti. Ukoliko vaš klijent zna da svaki put obavite posao na vreme prema unapred određenom dogovoru, biće mu mnogo lakše da stekne poverenje u vas i samim tim napravi sa vama jednu uspešnu dugogodišnju saradnju.

Za uspešan razvoj poslovanja ponekad je jedan on najznačajnijih uslova upravo poverenje izgrađeno među saradnicima i klijentima, jer baš ono obezbeđuje dugotrajnu saradnju sa već postojećim saradnicima, ali i privlačenje novih potencijalnih klijenata. Iako je poverenje, pogotovo u poslovnom svetu, vrlo lako narušiti, trud koji uložite će vam doneti mnoge benefite i pomoći u širenju dobrog glasa o vašem poslovanju. 

Tamo gde ljudi veruju jedni drugima, mnogo se lakše odlučuju na veća finansijska ulaganja i pokretanje zajedničkih projekata, pa je to jedna od vrednosti kojoj svako ko želi napredak treba da teži. Vodite se time da je poverenje uvek dvosmeran proces, pa pokažite ljudima sa kojima sarađujete da i vi verujete njima i da to umete da cenite. Iako sve ovo može biti poprilično izazovan zadatak, imajte uvek na umu da je svaki kontakt sa klijentima prilika da ostavite dobar utisak i da zajedno gradite iskrene poslovne odnose na obostranu korist i zadovoljstvo

(Visited 439 times, 2 visits today)