Preporuka zlata vredna

odlična preporuka

Znate onu staru „Lepa reč, gvozdena vrata otvara!“? U ovoj izreci, koju govorimo deci kako bismo ih naučili da budu fini i pristojni, ima više istine nego što joj obično pridodajemo. S tim što, naša gvozdena vrata predstavljaju uspostavljanje poslovnog odnosa, a lepa reč se odnosi na reči kojima nas naši, sadašnji i bivši, klijenti opisuju.

Kada je u pitanju marketing, ne postoji bolja reklama od klijenta koji je voljan da deli svoje utiske o Vašem preduzeću sa svojim prijateljima, porodicom, i poslovnim saradnicima. Američka kompanija Nielsen, koja se bavi istraživanjem tržišta, vršila je istraživanje u Južnoj Aziji o tome kakvoj vrsti marketing korisnici najviše veruju. Ono što su otkrili možda nije nužno iznenađujuće, ali definitivno nije svima na pameti koliko bi trebalo biti.

Naima, oni su otkrili da čak do 91% ljudi najviše veruje preporukama prijatelja i porodice kada su u pitanju brendovi i preduzeća. Ukoliko niste očekivali da ovaj broj bude baš toliko visok, niste jedini, mnogi bi se iznenadili. Međutim, ako stanete i razmislite o tome, shvatićete da su mnoge Vaše kupovine i sklopljeni poslovni odnosi bili zasnovani na preporuci neke osobe kojoj verujete.

Neki od Vas možda razmišljaju o tome da, uprkos Vašim najboljim naporima, neki ljudi prosto žele da ne budu zadovoljni Vašim proizvodom ili uslogama. To je verovatno tačno, ipak su se mnogi preduzetnici našli na pogrešnoj strani nečijeg, naizgled, neosnovanog utiska. Iako će tih slučajeva uvek biti, na Vama je da se postarate da ih je što manje. Mi smo tu danas da podelimo sa Vama nekoliko saveta o tome kako da osigurate da Vaši klijenti i potrošači postanu ambasadori Vašeg preduzeća.

Pružite više nego što se od Vas očekuje

Svi mi volimo da se osećamo posebnim. Bilo to u svakodnevnom životu, ili u poslu. Vaš cilj, kao nekog ko pruža neku uslugu ili nudi proizvod, jeste da u Vašim interakcijama osigurate da se druga osoba oseća posebnom.

Kad kažemo posebnom, ne mislimo nužno da dajete datoj osobi posebne popuste, uslove korišćenja, i slično. Mislimo pretežno na Vaše interakcije sa klijentom ili potrošačem. Posvetite im pažnju, zaista slušajte šta imaju da Vam kažu, i potrudite se da Vašim tonom i mimikom tela pokažete da ste im potpuno posvećeni. 

Ukoliko niste o tome nikad preterano razmišljali, bićete inzenađeni koliko je samo efektan ovaj metod komunikacije. U biti je svakog čoveka da traži pažnju i razumevanje. Ukoliko nađu to u situaciji koju ne očekuju, kao na primer u toku razgovora sa prodavcem, knjigovođom, i sličnim poslovnim situacijama, biće iznenađeni na najprijatniji mogući način. Vaš osmeh, prijatan način ophođenja, i potpuna posvećenost osobi s kojom razgovarate, su sjajna oružja kada je u pitanju ostavljanje dovoljno snažnog utiska koji zavređuje preporuku.

Nikad ne palite mostove

U ovom delu govorićemo o kontroli štete. O onim trenicima kada je, uprkos svim Vašim najboljim naporima, nešto pošlo naopako, i dolazi do prekida saradnje. Ove stvari se dešavaju, i jednom iskusnom preduzetniku predstavljaju samo svakodnevnicu. Međutim, način na koji se s ovim situacijama suočavamo može trajno obeležiti naše poslovanje.

Recimo, primera radi, da ste knjigovođa, i imate klijenta kojem ne ide baš najbolje. Dotični klijent dolazi kod Vas u kancelariju, i odlučuje da prekida saradnju, u afektivnom stanju je, i čak implicira da ste Vi delom odogovorni za njihov neuspeh. Pred Vama su dve opcije: a) suočiti se direktno s klijentom i ući u konflikt ili b) iskazati empatiju, pokušati da razumete klijenta, i razgovarati s njima bez konfrontacije.

Jedna opcija vodi ka lošoj preporuci i potencijalnom anti-ambasadoru, druga vodi ka mirnom razrešenju, dobroj preporuci, i potencijalnom ambasadoru za ceo život. Istraživanja su pokazala da 13% nezadovoljnih strankih podeli svoje nezadovoljstvo sa bar 20 ljudi. Od tih 20 ljudi, dovoljno je da samo nekolicina proširi to mišljenje dalje kako bi se započela lančana reakcija koja može imati ozbiljne posledice po Vaše poslovanje.

Bez obzira koliko Vam je dan dug i koliko posla imate, uvek posvetite pažnju ljudima sa kojima radite, makar oni bili i na izlasku.

Zlato u zlatnoj preporuci

Postoji još mnogo toga o čemu bismo mogli razgovarati kada su preporuke u pitanju, ali ova dva načela koja smo pomenuli su svakako najbitnija. U srži oba nalazi se nešto o čemu valja razmišljati u svakom aspektnu života: kako se ophodimo prema ljudima.

Na samom kraju, imamo nešto specijalno za Vas. Naime, mi toliko verujemo u preporuke, da smo odlučili da našim ambasadorima damo priliku da od preporuke i zarade! Ukoliko proporučite Minimax svojim prijateljima i saradnicima, dobijate 20% provizije od njihove pretplate. Vaš prijatelj ili saradnik dobije pristup svim svojim knjigovodstven podacima u stvarnom vremenu, Vi dobijete deo kolača, a mi dobijemo još jednog sjajnog klijenta i ambasadora.

Ukoliko imate nekih pitanja ili sugestija, slobodno nam pišite na mejl ili na društvenim mrežama. Biće nam Veoma drago da vidimo šta imate da kažete, i da porazgovaramo sa Vama o značaju preporuke za Vaše, a i naše, poslovanje.

(Visited 428 times, 1 visits today)