Tri stvari koje sigurno povećavaju prodaju – a jedna od njih je i veb sajt

online kupovina

U prethodnom tekstu na našem blogu analizirali smo koje su to taktike koje povećavaju prodaju i mogu znatno da unaprede vaše poslovanje, a vrlo često ne obraćamo pažnju na njih. Ovaj put, otkrivamo vam magične i proverene korake koji povećavaju prodaju na internetu. Da bismo prodavali online, veb sajt i internet prodavnica sami po sebi nisu dovoljni. Iako mnogi polaze od ove pretpostavke, istina je da je dobar veb sajt samo prvi korak, preduslov da uopšte krenete u online prodaju i vaš biznis proširite na ovaj način. U nastavku teksta delimo sa vama zaista korisne i vrlo praktične savete koji predstavljaju i te naredne korake koji su neophodni za kvalitetnu i uspešnu online prodaju.

 

Kakav veb sajt je pogodan za vaš biznis?

Ako pričamo o online prodaji, veb sajt nije samo ogledalo vaše firme, izlog vaše prodavnice i vaša lična karta. Veb sajt je vaše mesto prodaje. Ona početna tačka bez koje nema internet prodaje. Kako je veb sajt u ovom slučaju vaša prodavnica, pre svega, on treba da bude takav tip sajta – internet prodavnica, odnosno webshop

 

Za početak, krenite od toga da svaka kupovina počinje i završava se na vašem sajtu. Sve druge mere, kanali i stranice su samo usputne tačke. Facebook i Instagram shop-ovi, reklame, blogovi, portali… Sve su to samo mesta na koje vaši kupci svraćaju, nekim svojim poslom, ili tražeći informaciju, a vaš posao je da ih dovedete na vaš veb sajt. 

 

Veoma je bitno kako će izgledati, a još više kako će biti organizovana vaša nova internet prodavnica. Ključne reči koje treba da imate na umu prilikom definisanja ovih kriterijuma su: 

 

  • Jednostavna i pregledna 
  • Uredna i funkcionalna za svakog korisnika 
  • Informativna 
  • Laka za upotrebu
  • Brza i efikasna
  • Dobro optimizovana 
  • Odgovara na potrebe vaših kupaca
  • U skladu sa vašim vrednostima i brendom 

 

Sve ove kriterijume možete vrlo lako implementirati i dizajnirati veb sajt koji će biti sjajna online prodavnica. Danas, na tržištu su dostupne vrlo lake i pristupačne opcije za izradu zaista kvalitetnih online prodavnica, koje su jednostavne za upravljanje i postavljanje, kao što su WordPress ili Shopify platforme. Pomoću ovih alata, vašu online prodavnicu možete postaviti sami ili uz pomoć dizajnera i programera. U svakom slučaju, vaš zadatak je da što jasnije postavite parametre i organizujete buduću prodavicu, jer niko drugi ne može znati vaše poslovanje, potrebe i planove bolje od vas. 

 

Sve ono što znate da radi na svakom mestu prodaje, može da radi i online. Koliko dobro poznajete vaše kupce, toliko ćete dobra rešenja imati i za online shop. Ako vam je pak internet prodaja potpuno nova oblast, savetujemo vam da angažujete stručnjake koji će vam pomoći da vaše ideje pretočite u delo i otvorite uspešno svoje novo prodajno mesto. 

 

Koji su to elementi kvalitetne online prodavnice?

kreiranje online prodavnice

Naslovna strana jeste vaš izlog, ona koja sadrži najviše informacija o vašem biznisu, proizvodima ili usluzi. Naslova strana je ona koja prodaje, koju vaši kupci prvo vide kada dođu na vaš sajt. Dobra naslovna stranica, koja sadrži najbolje ponude, izdvojene artikle, pregledna je, poziva na akciju i daje jednostavna i brza rešenja za kupovinu, i na dobar način komunicira poruku vašeg brenda je jedan od najbitnijih elemenata dobre online prodavnice. 

 

Domen i hosting, uz URL adresu su takođe vrlo bitni faktori koji utiču na kvalitet, brzinu, ali i pozicioniranje, uz obezbeđivanje tehničke podrške vašoj interenet prodavnici. Prilikom izbora ovih elemenata savetujemo da se konsultujete sa stručnjacima i izaberete najbolja rešenja spram vaših potreba. 

 

Predstavljanje proizvoda je od presudnog značaja u vašoj online prodavnici. Ne samo da je bitno da dobro predstavite vaš proizvod – da su slika i opis kvalitetni, cena jasno iskazana, da su pružene sve relevantne informacije o kupovini i dostupnosti proizvoda, veoma je bitno i da je sav taj sadržaj optimizovan za internet prodaju. Kvalitet i veličina slike, opis koji se unosi o proizvodu i slici treba da sadrže reči koje su ključne za pretragu, koje pružaju relevantne informacije. Takođe, imajte na umu da uz određeni proizvod možete da ponudite i preporučite srodne ili proizvode koji bi još mogli da interesuju vaše kupce. Na svakom koraku u vašoj interent prodavnici imate mogućnost da prodate i odete korak dalje. 

 

Recenzije korisnika su veoma bitan segment koji bi trebao da bude deo vašeg prodajnog veb sajta. Ne samo da govore o vašim proizvodima ili uslugama, već ujedno i grade poverenje i dokaz su kredibiliteta. Zasigurno pomažu prilikom izbora i predstvaljaju vas u najboljem svetlu. Recenzije se mogu naći na naslovnoj strani, ali i na stranicama gde prezentujete vaše proizvode ili usluge, kategorije proizvoda ili u pojedinačnom prikazu, u zavisnosti od veličine i kompleksnosti vaše internet prodavnice.

 

Jednostavna navigacija jedan je od glavnih elemenata koji utiču na uspešnost prodaje, a tiču se tehničkog dela vašeg veb sajta. Posetiocima ne bi trebalo da bude teško da pronađu ono što traže na vašoj veb lokaciji, tačnije trebalo bi da mogu da završe kupovinu u nekoliko klikova. Meni za navigaciju treba da bude jasan i jednostavan, pomažući posetiocima da pronađu ono što traže za samo nekoliko trenutaka.

 

Atraktivan dizajn koristi boje i slike koje su u skladu sa vašim brendom, a istovremeno je prijatna za oko. Profesionalni sajt ima balans između atraktivnog dizajna i sadržaja koji se lako čita i brzo učitava.

 

Koristan sadržaj je onaj element koji će podići nivo vaše prodaje, privući ali i zadržati vaše kupce, graditi vašu zajednicu i podići rejting vašeg veb sajta. Sadržaj vašeg sajta treba da bude informativan da predloži rešenja problema koje vaši kupci imaju, da proširi vidike i ponudi neke nove, ali i da pomogne posetiocima da bolje razumeju vaše proizvode i usluge. Takođe, prilikom kreiranje sadržaja potrebno je naglasiti relevantne ključne reči koje bi vaši potrošači mogli da koriste da pronađu brendove poput vašeg na mreži.

 

Da li možete i morate sve sami? 

 

Naravno da ne! I zato je najbolja opcija da se dobro informišete, napravite koncept za vašu online prodavnicu i angažujete relevantne stručnjake. Potrebe internet prodavnice zaista mogu biti različite – od onih koje zahtevaju kompleksna i personalizovana rešenja, do vrlo jednostavnih a naizgled savršeno dobro organizovanih i funkcionalnih koje mogu biti izrađene pomoću gore pomenutih paltformi. U ovoj drugoj opciji, nije nemoguće da veliki deo posla obavite sami čak i prilikom postavljaja, a svakako možete sami održavati i ažurirati vašu online prodavnicu. Izmene Zakona kojima su i internet prodavnice obuhvaćene su jako značajne, i ubrzano se približavaju. Obratite pažnju na Zakon o elektronskim fakturama i Zakon o fiskalizaciji

 

Nadamo se da su vam i ove prve informacije bile od koristi i radujemo se svakoj novoj online prodavnici na našem tržištu, jer na taj način otvaramo mnoga vrata jedni za druge i širimo mogućnosti poslovanja. 

(Visited 674 times, 1 visits today)