Meni Zatvori

Ivana Đorđević, vođa produkta: Stalni razvoj Minimaxa razlog sve većeg broja korisnika

  • 15.03.2023.

Ivana Đorđević je na jednoj od vodećih pozicija u kompaniji Seyfor Srbija. Svoju poziciju vođe produkta poslovno-knjigovodstvenog programa Minimax, opisuje kao odgovornu, izazovnu i kreativnu. Ali, šta je zapravo posao jednog „vođe produkta“? Ivana u razgovoru detaljno pojašnjava i kroz kakve je promene poslednjih godina prošao omiljeni poslovni program u regionu i kako se sticalo poverenje više od 50.000 korisnika Minimaxa u regionu. Postojećim ali i potencijalnim korisnicima otkriva novine koje će u narednom periodu dodano unaprediti Minimax, kroz nove funkcionalnosti i unapređene module.

– Moja zaduženja su vezana za razvoj programa u smislu kontinuiranog uvođenja novih funkcionalnosti i unapređenja rada Minimaxa. Tu pre svega spada usklađivanje programa sa zakonskim izmenama, otvaranje naloga za ispravku ukoliko postoje određene greške ili „bagovi“, testiranje urađenih naloga, učestvovanje u planovima oko daljeg razvoja programa. Seyfor radi po agilnoj Scrum metodologiji karakterističnoj za IT firme i veoma smo fokusirani na ostvarivanje strategija koje se utvrđuju za period od pet godina. Naravno, reč je o krovnoj, najvažnijoj strategiji, a pored toga postoji niz kratkoročnih i dugoročnih planova na kojima radimo i koje ostvarujemo. Suština rada po pomenutoj metodologiji jeste da se sve obavlja timski, od ideje, analize, do realizacije, odnosno implementacije. Dok pojašnjavam kako u Seyfor-u funkcionišemo, dolazimo i do tog objašnjenja „ko je vođa produkta“. Recimo, moj zadatak je da na osnovu sopstvenih uvida ili zahteva korisnika za određenom promenom, pišem takozvane „korisničke priče“ koje dalje prosleđujem produktnom vođi Minimax programa u Sloveniji, gde se nalazi centrala naše kompanije. Dalje taj zahtev stavljamo na razmatranje i svi ga timski analiziramo, ocenjujemo da li je osnovan, da li je i kada ga je moguće realizovati. Takođe, ukoliko u Srbiji dođe do izmena zakona, iniciram pravljenje plana kako i u kom roku doći do implementacije unapređene verzije programa. Zakonske izmene uvek imaju najviši prioritet među nalozima.

Sastanci koje imamo na nivou regije u kojoj poslujemo, Slovenija-Hrvatska-Srbija, uvek su raspoređeni i dobro organizovani pa je to, recimo, komuniciranje na nedeljnom nivou sa drugim produktnim vođom, a na tri nedelje sa programerima imamo retrospektivu urađenih naloga. Kraći ali česti sastanci kojima se održava kontinuitet u izvršavanju obaveza i ispunjavanju planova. Suština je da kroz rad u Scrum-u koji opisujem, nema propusta i ne može da dođe do situacije da se neki zadatak ne obavi ili argumentovani zahtev klijenta ne razmotri, pojašnjava Ivana.

Kako izgleda radni dan vođe produkta?

– Prvo što uradim kada započnem dan, jeste to da pogledam kakvo je stanje sa zahtevima korisnika. Ovde dolazimo do jedne važne osobine naše kompanije i poslovnog principa koji nas je doveo do samog vrha po broju korisnika programa. Naime, imamo pravilo da na svaki zahtev odgovorimo u roku od sat vremena, te da sve preko toga kvari našu dobru statistiku. Za svaki zahtev na koji nije odgovoreno u roku od osam sati po pravilu bi trebalo da pišemo izveštaj, a to se kod nas nikada nije desilo. Na sve tri lokalizacije, odnosno zemlje u kojima je Minimax dostupan, imamo vrlo adekvatnu podršku koja je na usluzi korisnicima. Postoji besplatna podrška koja se dobija slanjem upita kroz sam program i prosek za dobijanje odgovora naših konsultanata je desetak minuta od momenta kada je korisnik uputio zahtev. Rok za odgovaranje odnosi se na upit poslat u okviru radnog vremena. Sledeća svakodnevna aktivnost bila bi provera faze naloga predatih programerima. Provera, u tom smislu da li su za neke naloge potrebne dodatne infromacije, ili su nalozi spremni za testiranje. U dnevne aktivnosti bih uvrstila i komunikaciju sa kolegama u podršci, prodaji, programerima, kao i sa partnerima sa kojima imamo integracije.

Da li ti je prethodno iskustvo na drugim radnim mestima pomoglo u obavljanju sadašnjih radnih zadataka?

– Naravno. S obzirom na to da je Minimax knjigovodstveni program, bilo bi nezamislivo da se bavim ovim poslom a da ne poznajem knjigovodstvo. Osim poznavanja knjigovodstva, i ranije sam radila ono što radim danas u Seyfor-u, odnosno na razvoju programa. To znači da nisam morala da krenem od nule ali iskustvo u Seyfor-u je nešto drugačije i najpotpunije što radim.

 

KAKO JE MINIMAX ZADOBIO POVERENJE VELIKIH KNJIGOVODSTVENIH AGENCIJA

Kako bi definisala Minimax iz svog ugla?
– Moderan, intuitivan, pregledan, može da se koristi bilo gde i bilo kada – potrebna je samo internet konekcija. Program koji se stalno menja, usavršava, koji prati trendove u svetu i kod nas

Da li korisnici programa, knjigovođe i preduzetnici, imaju mogućnost da utiču na razvoj programa? 

– Naši korisnici imaju mogućnost da preko zahteva za pomoć pošalju predloge za razvoj. Tim za razvoj te zahteve analizira i tada se gleda koliko je korisnika tražilo istu ili sličnu opciju, na osnovu čega se i planira dalji razvoj programa. Važno je istaći da se Minimax ne razvija na osnovu pojedinačnih zahteva korisnika, već ako je, više korisnika tražilo istu ispravku ili funkcionalnost i ukoliko su zahtevi opravdani, potrudićemo se da isti implementiramo u programu sa nekom od novih verzija. Prošle godine smo imali puno zakonskih izmena koje su prioritet razvoja programa, one su na neki način malo usporile realizaciju manjih naloga. Vođenje prioritetima je uostalom jedan od glavnih faktora uspeha ove kompanije

Koje funkcionalnosti programa bi izdvojila kao posebne?
– Minimax se u poslednjih par godina dosta promenio. Od kada sam postala deo Seyfor tima, pre četiri godine, izmenjen je modul zaliha, spojene su zalihe i maloprodaja, promenjen je modul plata, naloga za plaćanje, dnevnih izveštaja, učestvovala sam u razvoju eFaktura, fiskalizacije, poreske amortizacije, izmene kontnog okvira i obrazaca FI, napomena uz FI… Trenutno radimo na promeni modula primljenih računa i napravićemo jedan probni, prelazni period u kojem ćemo korisnicima ostaviti mogućnost rada i u starom modulu „primljeni računi“ i mogućnost rada u novom, unapređenom modulu. Na taj način korisnicima dajemo mogućnost da testiraju nove module, da ih uporede i daju povratnu informaciju odnosno svoje sugestije. To je još jedna mogućnost da oni utiču na razvoj programa. Ovaj novi modul primjenih računa, u narednoj fazi razvoja omogućiće uvoz artikala sa e-računa dobavljača na zalihe. Prošle godine smo se povezali sa dva POS partnera – Sky POS i Shopsy, rešenja za klasične maloprodaje. Ovde bih se nadovezala činjenicom da mi u okviru samog programa imamo fiskalizaciju za web-shopove. Upravo nam je fiskalizacija otvorila put ka platformama Shopify, Woo Commerce, odnosno ka onlajn prodavnicama koje se povezuju preko API-ja sa nama, na primljene porudžbine ili izdate račune, a zatim ih fiskalizuju preko Minimaxa. I po ovom pitanju radimo na povezivanju sa partnerom i to će vrlo brzo otvoriti nove mogućnosti i sigurno privući nove korisnike.

Minimax ima otvorene API-je i generalno u poslednjih par godina postoji velika zainteresovanost korisnika za povezivanje knjigovodstva sa drugim, eksternim programima/patformama putem API-ja

Minimax iz godine u godinu ima sve više korisnika – šta je po tvom mišljenju presudno za taj rast?
– Mislim da je Minimax zadobio poverenje značajnog broja velikih knjigovodstvenih agencija koje imaju direktan uticaj na svoje korisnike i da je konačno došao na tu vrstu reklame, odnosno preporuke. Za tako specifičan proizvod to je važan vid reklame, kada program direktno preporuči neko ko ima dobro iskustvo, ko u Minimaxu radi godinama a pritom je stručan i kompetentan da objektivno oceni da li je program zaista korisan za poslovanje. Takvi klijenti su naše najbolje reference. Svakako je prednost to što knjigovođa i preduzetnik rade sa istim podacima, što dovodi do značajne uštede na vremenu . Nema prekucavanja podataka, postoje automatizacija knjiženja, razni tabelarni i grafički prikazi poslovanja, razmena dokumenata unutar programa odnosno poštansko sanduče… Program je modularno podeljen u međusobno povezane celine tako da preduzetnik koristi modul koji mu treba a sama cena naknade je u skladu sa tim. 

Da li je Minimax dobar za početnike u biznisu? 

– Apsolutno da. Minimax je jednostavan program, nema puno podešavanja, intuitivan je. Osim toga, pokriven je pisanim i video uputstvima i za nekoga ko je početnik, dovoljno je da odgleda video uputstva i da samostalno izda i pošalje fakture na SEF, što je trenutno mnogima i najvažnije. U Minimaxu, odmah nakon registracije, onlajn pristupate programu i odmah možete da radite. Nema dodatne instalacije, desetočasovne obuke – potrebno je samo da se izdvoji malo vremena, da se odgledaju video uputstva o osnovama programa, a dalje se zaista intuitivno, testiranjem opcija u programu, Minimax možete vrlo lako upoznati.

Šta su prednosti rada u jednoj IT kompaniji koja se neprestano razvija? 

– Prednost je svakako mogućnost napredovanja u svakom smislu. Mogućnost da svako otvoreno iskaže svoje mišljenje i da se ono uzme u obzir i uvaži, da odluke koje se donose nisu rezultat mišljenja samo jedne osobe. Motiv i akcenat u Seyfor-u je na timskom radu, zaključila je na kraju Ivana Đorđević.
 

 

Sličan sadržaj

Besplatni priručnici, snimci, webinari i blogovi o poslovnim i zakonskim novinama koje pripremaju stručnjaci iz različitih oblasti.