Meni Zatvori

10 pitanja koja nam postavljate o Minimaxu

  • 12.09.2024.

Knjigovodstveni softveri odavno su obavezni alat bilo da sami vodite biznis ili to neko uslužno radi za vas. Prilikom odabira softvera najviše pitanja odnosi se na to da li je program onlajn (bez instalacije), koliko je jednostavan, automatizovan, a sve u pravcu brzog i jednostavnog korišćenja.

Minimax je „krojen“ po potrebama korisnika – softver koji je intuitivan i jednostavan za savladavanje bez obzira da li ste početnik u biznisu ili knjigovodstvu, ili ste doneli odluku da zamenite postojeći softver i napravite korak napred.

Ovih 10 pitanja najčešće nam postavljate o Minimaxu – mnogima od vas pomoći će da i na ovaj način upoznate prednosti modernog i korisnog softvera.

1 . Da li je i na koji način Minimax povezan sa SEF-om?

Da, Minimax na brz i jednostavan način možete da povežete sa SEF-om. Dovoljno je da uradite kratka podešavanja Minimaxa, odnosno da unesete API ključ sa SEF-a. Pored toga što možete da šaljete eRačune na SEF, u Minimax takođe direktno sa SEF-a stižu primljeni eRačuni vaših dobavljača, koje možete odobravati i odbijati direktno u programu. Zatim, možete da pratite statuse eRačuna kao i da šaljete elektronske evidencije PDV-a na SEF direktno iz programa. Za preduzeća koja imaju robno-materijalno poslovanje i vode zalihe, Minimax daje mogućnost automatskog uvoza kalkulacija sa SEF-a kroz primljeni eRačun.

2 . Da li u Minimax-u mogu da se izdaju fiskalni računi i šta je preduslov, da li se dodatno plaća?

Minimax ima mogućnost fiskalizacije isključivo za onlajn poslovanje. Na raspolaganju je osnovni ESIR što isključuje mogućnost izdavanja avansnih računa. Ukoliko ne izdajete avansne račune – Minimax je idealno rešenje - fiskalizaciju tada možete da podesite čak i ako ste korisnik našeg najmanjeg paketa "Izdati računi". Nema dodatne naplate - potrebno je samo da iz Poreske uprave nabavite bezbednosni element u vidu sertifikata. Nakon toga, kroz kratka i jednostavna podešavanja, program je brzo spreman za slanje fiskalnih računa. Ukoliko ste obveznik fiskalizacije i imate fizičku prodaju kupcima, tada imamo saradnju sa dva spoljna partnera koja imaju svoja POS rešenja iz kojih se podaci prenose u Minimax i tako zaokružujemo proces fiskalizacije.

3 . Da li webshop može da se poveže sa Minimax-om i da se automatizuje izdavanje fiskalnih računa?

Može - postoji nekoliko načina u saradnji sa partnerskim rešenjima. Partnersko rešenje „AdHoc“ je za sve one klijente koji već imaju sajt na WooCommerce platformi. Narudžbina stiže u Minimax u deo „Primljene narudžbine“. Dalje je potrebno da korisnik proveri i kopira u izdat račun kako bi izdao i fiskalizovao račun. U ovoj integraciji nije moguće kartično plaćanje. Partnersko rešenje Cartizz nudi i izradu sajta, za klijente koji još nemaju svoj webshop. Ovaj partner nudi uslugu izrade webshopa za svega 24 sata. Nakon toga sledi povezivanje sa Minimaxom i ovde se ostvaruje direktna, automatska fiskalizacija. Sve je povezano direktno na izdate račune i na osnovu narudžbine koja je izvršena na sajtu, podaci idu direktno na fiskalni račun u Minimaxu. Ova integracija nudi kartično plaćanje. Povezivanje webshopa i Minimaxa može da se uradi i van ponuđenih partnerskih rešenja, preko API-ja koje sami razvijate na osnovu naših korisničkih uputstava i API dokumentacije.

4 . Da li u Minimax mogu da se uvezu izvodi banke i da se time zatvore i otvorene stavke?

Da. Uvoz izvoda u Minimax može da se uradi preko XML ili TXT fajla. U program je moguće uvesti izvod banke ukoliko dokument ima određeni format. Trenutno formati koji odgovaraju za uvoz izvoda banke su iz Aplikacija: Halcom (txt dokument), Asseco Office (xml dokument) i Raiffeisen i OTP (rol xml dokument).  Kada govorimo o zatvaranju otvorenih stavki ukoliko imate unet račun  u program i prilikom plaćanja je popunjen poziv na broj, prilikom uvoza će se popuniti polje veza i potvrđivanjem izvoda automatski dobijamo zatvaranje otvorene stavke. Uvezen izvod bude u nacrtu i možete ga urediti u svakom trenutku. To je sjajna opcija da kroz izvode (ako ih knjižite), odmah povezujete konkretne račune i Minimax će ih automatski u pozadini zatvoriti.

5 . Da li u Minimax mogu da se uvezu i podaci iz nekog drugog programa?

Mogu. Ukoliko taj program ima mogućnost izvoza podataka u excel formatu, u Minimaxu postoji mogućnost uvoza. Kada se odaberu podaci koji treba da se uvezu, u Minimaxu se napravi predlog tabele u koju je onda potrebno prekopirati podatke iz postojeće tabele, redosledom koji traži predložena tabela bez menjanja njenog formata.

6 . Da li paušalci kojima treba samo KPO knjiga, mogu da koriste Minimax?

Mogu. Veliki broj paušalaca upravo koristi naš najmanji paket "Izdati računi. Kako nisu u obavezi da vode knjige već samo da evidentiraju izdate račune, potrebno je samo da u programu čekiraju polje „paušalni obveznik“ i samim izdavanjem i potvrđivanjem računa dobijaju mogućnost da po potrebi i kreiraju KPO knjigu koja se formira u excelu. KPO knjiga je pregledna i po traženom datumu mogu da izvezu dokument u excel i da ga odštampaju.

7 . Da li program automatski formira XML za poresku (plate, PDV, završni račun)?

Da. Prilikom obračuna PDV-a u nekoliko klikova se potvrđuje PDV i time se automatski dobijaju svi pripadajući dokumenti: XML za poresku prijavu, obrazac poreske prijave, POPDV obrazac, opšte evidencije, zatim – ukoliko imamo obavezu za plaćanje - formira se automatski i nalog za plaćanje. Kod plata takođe, potvrdom ili zaključivanjem obračuna dobijate sva pripadajuća dokumenta: platne liste, rekapitulacije, XML PPP-PD prijave za poresku. Kada je u pitanju završni račun i zaključivanje godine, Minimax ima opciju da se formiraju bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks u XMLu za APR.

8 . Da li Minimax ima mobilnu aplikaciju i mogu li da radim preko nje u programu?

Minimax ima mobilnu aplikaciju koja služi isključivo za pregled podataka, kontrolu poslovanja, kao i dostavu dokumenata u „Poštansko sanduče“. Na primer, preduzetnik preko svoje mobilne aplikacije može da ode na opciju „Primljeni računi“ gde može da uslika određeni račun koji ima fizički i da tu fotografiju priloži u odeljak „Poštansko sanduče“. Fotografija je automatski vidljiva i dostupna knjigovođi koja može dalje da je knjiži i obradi. Ova opcija na mobilnoj aplikaciji značajno štedi vreme u komunikaciji između preduzetnika i knjigovođe jer više nema potrebe fizičke dostave računa, skeniranja, slanja mejlom..

9 . Da li Minimax ima izveštaje o poslovanju?

Minimax ima mogućnost kreiranja različitih izveštaja u zavisnosti od delatnosti i potreba preduzeća. U Minimaxu imate pregled stanja plaćanja izdatih i primljenih faktura, najprodavanijih artikala, pregled najvećih dužnika i poverilaca. Veoma dragocene informacije za preduzetnike i menadžment mogu biti poređenje prihoda i rashoda za tekuću i prethodnu godinu, otvorene stavke (kupci/dobavljači), promet po kupcima/dobavljačima (rangiranje najvećih), troškovi po vrsti (materijal, usluge, amortizacija, troškovi rada...), pregled po analitikama/projektima: prihodi, troškovi i razlika. Izveštaji će vam pomoći da sagledate prethodno poslovanje i isplanirate dalje poslovne korake.

10 . Da li u Minimax-u (rad sa zalihama) može da se vodi više skladišta?

Može. Ukoliko se vaše preduzeće bavi robno-materijalnim poslovanjem, u Minimaxu postoji mogućnost otvaranja i vođenja više različitih skladišta.

 

Za više informacija kontaktirajte naše konsultante: 021/63-100-64 radnim danima od 8.00 do 16.00h

Upoznajte Minimax kroz kratku VIDEO prezentaciju

 

 

Sličan sadržaj

Besplatni priručnici, snimci, webinari i blogovi o poslovnim i zakonskim novinama koje pripremaju stručnjaci iz različitih oblasti.