Iskustvo dugogodišneg korisnika Minimaxa
„Minimax sam počeo da koristim od maja 2019. Pre toga sam koristio bar pet programa ali nikad ovakav kao što je Minimax“.
Ovako počinje priču dugogodišnji korisnik Minimaxa, iskusni knjigovođa i vlasnik Knjigovodstvene agencije „Sremac“, Duško Kobaš. Dodaćemo na početku i to da njegova iskustva sa Minimaxom spadaju u najinteresantnije. Zato ovaj duži ali vrlo koristan razgovor za sve knjigovođe, preduzetnike, sadašnje i one buduće.
- Promene u mom radu su zapravo počele promenom sredine u kojoj sam do tada živeo i radio. Iz Rume sam se preselio na Zlatibor i pokušao da ostavim knjigovodstvo. I znate kako kažu – valjda je i mene to stiglo – jednom knjigovođa, uvek knjigovođa - kaže uz osmeh naš sagovornik. Na kraju sam se ipak vratio a moj povratak u knjigovodstvo je podrazumevao jedan zahtev: da pređem na bolje od onoga što sam koristio. Onda se desilo da sam preko internet pretraživača našao Minimax...
Prvi susret sa Minimaxom
Minimax ima dosta dobrih rešenja i teško je opredeliti se u stvari šta bi tu bilo najbolje ali ako baš moram za nešto da se opredelim onda je to... Prva stvar koja me je oduševila jeste to da sam sam pokrenuo program bez ičije pomoći i to je išlo sasvim lagano, bez problema. Toliko je sve bilo jednostavno da nisu bila potrebna ni uputstva ni bilo čija pomoć - bez potrebe da odlazim kod programera što je ranije, u drugim programima, bila praksa. Program je cloud, ja sam ga onlajn pokrenuo sam. Potpisao ugovor o korišćenju onlajn i ja sam već tog istog dana mogao da krenem da radim najnormalnije bez obzira što nisam znao sve korake. Program je intuitivan, i uz praksu koju sam u tom momentu imao – nešto više od 20 godina, korak po korak, ja sam se odmah snašao. Takođe, ono što me je oduševilo jesu inicijalni troškovi – zapravo, nije ih bilo. Nisam imao trošak za instalaciju, za korišćenje licence u samom startu, nego je prvi trošak došao tek po isteku prvog meseca korišćenja, na osnovu ugovorenog iznosa odnosno u skladu sa paketom koji sam odabrao. Kod drugih programa nije bio šanse da se to uradi na takav način – programer je morao fizički da dođe i instalira program u moj računar a trebalo je u startu i izdvojiti sredstva.
Prednost koja je godinama za mene prioritet
To je dostupnost 24 sata u nedelji, bez obzira gde god se nalazio. Ono što kao treće mogu da stavim u odnosu na sve druge prednosti Minimaxa, jeste Poštansko sanduče za prijem i razmenu dokumenata koje mi puno pomaže i u svakodnevnom radu i u povezanosti sa svojim klijentima. A evo i kako.
Softver koji ne poznaje kilometre
Imao sam jednu situaciju koju sam doživeo na samom početku rada sa Minimaxom sa klijentom koji je živeo i radio u Novom Sadu, a ja sam u to vreme bio na Zlatiboru. Već tada sam imao praksu da me ujutru, uz prvu kafu, u Poštanskom sandučetu čekaju svi izvodi iz banke i to ne jedne, nego više banaka i za više klijenata. Vidite vi sada tu promenu - do „juče“ sam odlazio na šaltere banaka i čekao da mi se odštampaju izvodi ili da tražim od klijenta da to uradi a sada se to dešava svako jutro u mom računaru, na jednom mestu. I tako je moj klijent jednog dana sedeo u kafiću u Novom Sadu a ja na Zlatiboru za svojim laptopom. Sa svojim prijateljima preduzetnicima je vodio razgovor o tome ko gde vodi knjige, ko je zadovoljan svojim knjigovođom, da bi i njega pitali sa kim on sarađuje i gde je njegov knjigovođa, kako nosi papire, u kom delu meseca. On je rekao da njegov knjigovođa živi i radi na Zlatiboru i da se vidimo na svakih par meseci. Njima nije bilo jasno kako moj klijent onda meni dostavlja papirologiju. On im je tada pokazao Poštansko sanduče. Mobilnim telefonom je, pred njima, uslikao jedan račun koji je imao kod sebe, i direktno ga poslao u Poštansko sanduče. Ja sam u tom momentu bio onlajn, odmah sam video račun i istog momenta sam ga proknjižio, pripremio nalog za plaćanje, prosledio banci, izvršio plaćanje, i javio klijentu da je sve završeno. Kada je on to preneo svojim prijateljima koji su još bili na kafi, jer je moj postupak toliko kratko trajao, oni nisu mogli da veruju. Minimax mi je pomogao da se moj odnos sa klijentima dodatno učvrsti.
Obračun zarada za manje od pola sata, u automobilu, pored puta
Drugu situaciju sam imao kada sam sa Zlatibora krenuo u Novi Sad i na putu me je klijent pozvao i pitao da li bismo „ikako danas, neplanski, mogli da pustimo plate?“. Rekao sam da nije nikakav problem jer sam znao da to sa Minimaxom i mogu da uradim. Zaustavio sam automobil na prvom proširenju puta, uključio sam laptop, čitač kartica, povezao sam se na internet preko svog mobilnog telefona i u par koraka sam zaključio obračun zarada jer je to u Minimaxu veoma jednostavno. Zarade su bile gotove za 2-3 minuta, poslao sam sve na Poresku upravu, pripremio naloge za plaćanje, poslao u banku izvršio potpisivanje. Ceo posao sam završio za nekih 20-30 minuta. Preostalo mi je samo da nazovem klijenta - da ga obradujem i javim mu da su zarade zaposlenima isplaćene. I naravno, zaposlenima sam odmah na njihove mejl adrese, direktno iz programa, sa dva klika odmah poslao obračunske liste. To vam je vreme za rad sa Minimaxom „na terenu“, a kada sam kod kuće sa stabilnom konekcijom, za desktop računarom, sa klijentom koji ima ustaljeni broj zaposlenih, obračun zarade ne traje ni dva minuta. Minimax sada ima mogućnost da i zakupe prostora, stipendije i sve ostalo, na vrlo jednostavan način obradi - u par klikova mišem.
Ušteda vremena – bez i sa knjigovodstvenim softverom
To je neuporedivo. Ja sam bio u situaciji da neki papir čekam danas, ali klijent ipak taj papir donese sutra... A sada, kao što sam malopre ispričao, onog momenta kada klijent u ruke dobije neki dokument, račun, on ga slika, pošalje u program i ja tom dokumentu odmah imam pristup. Drugo, i ja i klijent vidimo sve što direktno sa SEF-a stiže u Poštansko sanduče i odmah imam materijal za knjiženje. Imam rutinu godinama, da uz jutarnju kafu, do 10 sati sve završim. A to u nekom ranijem periodu nije bilo moguće jer sam uvek zavisio od drugih.
Ranije, dok sam koristio druge programe, kada bih poželeo nešto da uradim a to nije bilo moguće bez pomoći programera, morao sam da čekam bar par dana. Ta vremenska neažurnost je naročito bila stresna na prelazu kalendarske godine kada mi kao knjigovodstvena agencija imamo obavezu da završimo sve po pitanju knjiženja i drugih obaveza sa 31.12. i da klijentu što pre omogućimo rad u novoj godini sa novim podacima, novim zalihama. To je bila bolna tačka. Programer se tada čekao i po desetak dana da dođe i prebaci na početno stanje. To kod Minimaxa ide na klik i ja sve završavam sam, jednostavno, bez stresa, i što je najvažnije - tačno i bez greške.
Pitate me da li bih danas mogao da zamislim rad bez softvera? Verujte mi da bih pre odustao od knjigovodstva nego da ne mogu da koristim Minimax.
A odgovor podrške – za samo par minuta
Podrška je vrlo efikasna a posebno je velika stvar što prati zakonske promene. Ja kao knjigovođa imam obavezu da pratim sve izmene koje država kroz zakone uvede, ali isto tako znam da tim Minimaxa to radi i da ću sigurno biti obavešten. Kao i to da će zakonske izmene već biti implementirane u program čak i pre nego su stupile na snagu. Ono što me oduševljava, jeste to da kada kliknem na zahtev za podršku (kada mi nešto „zaškripi“), kroz svega par minuta dobijam odgovor sa uputstvom šta treba da uradim. Tim Minimaxa pomaže skoro u realnom vremenu, gotovo kao da smo direktno na telefonskoj liniji. Ranije, sa drugim programima sam bio u situaciji da zatražim pomoć i da ne dobijem odgovor ni nakon par dana. Ako želimo dobru i realnu saradnju onda to jedino funkcioniše ovako kao kod Minimaxa.
Klijent i knjigovođa rade u istom programu, čak i ako ne govore istim jezikom
Klijent ima pristup Minimaxu ali tako da ima mogućnost i pravo da pregleda sve što poželi, ali ne i da knjiži i da možda poremeti neki moj rad. Klijent mene nikad ne zove da pita koliki mu je PDV, nema potrebe, on to vidi sam u programu. Ranije, pre zaključenja PDV-a, dok sam radio u drugom programu, taj period je bio nemoguća misija, toliko stresova. Ja sam bio u situaciji da čekam da mi klijent što pre donese svu dokumentaciju, pa da ja što pre završim i tek tada da mu kažem koliki će biti PDV ili bilans. A ta informacija se u Minimaxu dobija „na klik“. Dakle, klijent pre nije mogao da planira svoju finansijsku situaciju, pogotovo troškove, a sada oboje raspolažemo tim informacijama u svakom momentu. Hteo bih da istaknem još jednu dobru stvar kada već pominjemo rad sa klijentima. Imao sam klijente iz Holandije i njima sam otvorio pristup programu takođe da mogu sve da vide i redovno prate. Ja sam radio na srpskoj verziji a pošto oni nisu znali srpski jezik, njima sam program podesio na engleski jezik. Činjenica da Minimax podržava više jezika meni je koristila da mogu bez problema četiri godine da sarađujem sa tim klijentom. I završiću sa arhivskom knjigom, i uz lep pozdrav. Minimax skoro potpuno automatski formira arhivsku knjigu, to je za mene apsolutno savršeno! – rekao je Duško Kobaš na kraju.